时间  8小时 25分钟

• 景色推荐程度

65.69 km

浏览次数: 63次 , 下载次数: 2次

邻近 Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Finalment, a costat però ja hem fet la primera ruta seguint els castells de la zona i ja estem pensant en una altre volta ampliant el nombre de castells.

Altres rutes mes curtes i que no passen per tots els castells però que també podeu fer son (copieu i enganxeu el link al vostre navegador):

Castellar+Castell de Sentmenat+Castell de Guanta+Castell de Gallifa+Granera

Castellar+Castell de Clasqueri+Les Arenes+Castell de Pera+Granera+Coll d'Ases

La ruta s'inicia a la rotonda de la dona acollidora per pujar cap el cementiri, on just abans d'arribar-hi al costat del tanatori seguim per la pista que baixa encimentada. Ben aviat trobem un mur de color blanc i ehem d'estar atents perquè hem de deixar la pista principal per seguir la que va pel costat del mur. El camí anirà baixant fins convertir-se en un corriol molt fàcil i en acabat sortirem a una pista que ens portarà a la carretera de Castellar a Sentmenat. Hem de creuar la carretera per agafar la pista principal que puja a Guanta que tenim al davant.
Nomes iniciar la pista asfaltada de Guanta l'hem de deixar a la dreta per una camí que hi ha al costat de la tanca metal.lica. Seguint el camí arribem a un sot on s'ha de creuar la riera, normalment sempre esta seca. Aquest punt es una mica complicat però es molt curt. A la sortida de la riera ja tornem a estar a un camí que anirà pujant i ens portarà al primer objectiu de la ruta, el castell de Sentmenat.

EL CASTELL DE SENTMENAT

Per continuar la ruta hem de desfer una mica el camí fet i seguir el camí que ens portarà a la pista principal de pujada a Guanta. Fins el castell tenim uns 3km de pujada bastant progressiva, nomes els tres primers revolts son els mes forts desprès es suavitzarà pràcticament fins el castell. Just abans d¡arribar al castell per la pista ja podreu veure'l.

CASTELL DE GUANTA

Per continuar la ruta hem de seguir pujant per la pista principal i serà a partir d'aquí on trobarem la major part de pujades d'aquesta ruta que ens acompanyaran fins a Granera, per tant això vol dir que si ja hem fet una primera pujada ara tenim per davant la part mes dura del recorregut.
La pista s'acaba amb una cruïlla de 4 camins on seguirem recte, hi ha una pedra que indica El Farell. El camí a partir d'aquí es una mica mes planer amb tendència a baixar fins sortir a la carretera que puja de Caldes fins a El Farell. Seguim carretera amunt 1km fins el primer camí que trobem a la dreta que te una cadena a la entrada. Passada la cadena anirem baixant i baixant, cada vegada anem mes ràpid, realment aquest tram es per disfrutar molt baixant. Just al acabar la baixada, al davant tenim una forta pujada però per sort no cal pujar-la perquè seguirem pel corriol que surt a la dreta. El corriol te un parell de punts complicats que dependrà de cadascú de vosaltres si passeu sense posar peu a terra. Acabarem arribant a sortir a la pista coneguda pels habituals de la zona com Els Toxicòmans.
A la pista seguim una mica cap a baix fins trobar un revolt tancat on surt una pista que segueix recte i que ens portarà al punt mes baix per començar a pujar sense cap descans fins el Castell de Gallifa. Tota la pista esta en bon estat. Arribarem a un espai obert desprès de passar pel costat d'una casa des de on ja podeu veure el castell de Gallifa dalt del turó al costat de les antenes. En aquest obert trobareu una cruïlla on seguirem de frente i on també el terreny canviara perquè es converteix en una camí mes empedrat que continua pujant fins sortir al pàrquing del castell.
Normalment el castell no es pot entrar si no es previ pagament d'una entrada.

CASTELL DE GALLIFA

Seguim per la pista fins sortir a la carretera de Sant Llorenç a Gallifa on creuem per seguir endavant fins el final de l'esplanada on trobarem un caminet que s'enfonsa en el bosc. Primer hi ha una gran pujada quasi impossible de fer, son 10m, desprès el corriol porta a un parell de pedres enormes que s'han de passar caminat i finalment el corriol es va obrin fins sortir a la pista principal de pujada al Coll d'Ases.
Quasi 4km de pujada per pista bona amb trams asfaltats o encimentats que ens donarà un petit respir a la part central del recorregut, just al pi d'en Guàrdia. una vegada haver arribat a la part mes alta de la ruta no vol dir que ja s'han acabat les pujades, no. Fins el següent objectiu, el castell de Granera, tot i que ara farem un bon tram de baixada fins arribar al peu de Granera, a la part inicial mes planera teniu a tocar les antenes del Salomó, serà un desviament de 25m però val la pena per veure les vistes de la serra de l'Obac i Sant Llorenç del Munt.
Just quan passem una masia amb un retol molt gran de "en venda" comença la pujada fins Granera que acabarà just al costat de l'ermita de Santa Cecilia.

Ermita de Santa Cecilia.

Al davant de l'ermita continua el carrer per entrar a Granera on el primer que trobem es la font amb la nena. La ruta nostra arriba fins al peu del castell de Granera i es molt fàcil, heu de seguir el carrer i trobareu les indicacions fins el castell, son 5min mes de bici.

CASTELL DE GRANERA

Ara si que ja hem deixat enrere la part mes complicada d'aquesta ruta, a partir d'ara toca descomptar metres, tot i que, com ja sabeu els que esteu acostumats a voltar per la muntanya mai es pot dir que tot es cara avall perquè sempre trobarem una sorpresa amagada en forma de pujada, encara que siguin curtes i ràpides de fer.

Entre la font de la nena i el Castell haureu passat pel davant de Cal Campàs un bon lloc per parar i menjar.
Abans de deixar Granera passarem per el barri de l'església, on tenim vistes del castell. Sortint del poble deixarem la carretera per seguir baixant per la pista que ens portaria directes a Sant Llorenç de Savall però quan passem pel Coll de Traens deixarem la pista per seguir un caminet que acabarà a la carretera de Sant Llorenç de Savall a Monistrol de Calders.
Haurem de creuar el pont per agafar la pista que surt a l'altre costa de la carretera i comença la pujada fins el Castell de Pera, be´al coll del Castell passant per la casa de La Saladelafont.
L'arribada es al coll del castell, si voleu accedir al Castell de pera, haureu de fer-ho caminant seguint les indicacions del retol.

CASTELL DE PERA

Passat el coll baixem a la Vall de Horta i de nou agafem un camí a la dreta que te una cadena. Aquest camí continua pujant, sempre mes o menys suau fins sortir a tocar de l'urbanització de les Marines o hi ha un gir tancat a la dreta on just uns metres desprès finalitzarà la pujada.
Aneu en compte amb la baixada perquè el primer tram hi ha un punt que baixa molt, però principalment heu d'estar atents perquè a mitja baixada hem de deixar la pista principal per ficar-nos a la dreta i seguir la riera.
La riera sempre esta seca i es un tram diferent perquè el terreny es molt pedregós i semblant a un corriol. Sempre es millor que seguir la pista principal fins la carretera i baixar uns metres fins agafar el corriol cap a l'ermita de les Arenes.

ERMITA DE LA MARE DE DEU DE LES ARENES

Deixem la riera a la dreta cap a l'ermita de les Arenes, el corriol inicial s'acaba convertint en un camí que finalitza amb una zona d'aparcament on just a la dreta surt un corriol de pujada molt empedrat i un pel exigent. Acabat la zona empedrada el corriol continua per un sender , amb arrels al terra i que acabarà a una pedra gran que s'ha de baixar i dependrà de vosaltres si poseu peu a terra o no, poder pel costat dret amb decisió la podeu baixar perquè te una bona sortida.

A continuació desprès de creuar el camí que baixa de sant Feliu del Racó arriba un punt complicat. Continuem per senders i corriols amb una zona mot maca però que s'acaba convertint en una trialera de pujada impossible de fer en bici. En aquest punt s'ha de caminar uns 50m fins sortir al camí de baixada que ens portarà fins les Cases de Cal Coix i a sortir a la carretera de Sant Feliu del Racó. Després de la població agafen l'entrada a la dreta de Can Juliana però no anem a Can JUliana , si no que agafem el corriol del costat esquerra del camí.
Aquest corriol ens portarà fins al Gorg d'en Fitó. La part d'arribada a l gorg es de baixada i força complicada però com es molt curt aquest tram complicat val la pena per descobrir aquest entorn.

GORG D'EN FITÓ

Per sortir del gorg creuem la passera i seguim pel camí fins arribar a la carretera de Castellar a Terrassa. Seguin un 500m per carretera i a l'altre costat de la carretera tenim l'entrada al Castell de Clasquerí, també amb una cadena però que podem passar pel seu costat.

CASTELL DE CLASQUERI

Deixen enrere el castell passant per la seva esquerra i seguin un corriol de baixada molt empedrat que ens portarà fins creuar el riu Ripoll per una passera de pedres acabada de construir.
A l'altre costat del riu tenim unes escales per sortir a la pista i pujar a Castellar pel camí dels horts.

Salut i força pedals.

____________________________________________________________________________________

Finalmente, cerca pero ya hemos hecho la primera ruta siguiendo los castillos de la zona y ya estamos pensando en otra vuelta ampliando el número de castillos.

Otras rutas más cortas y que no pasan por todos los castillos pero que también puede hacer son (copie y pegue el link en su navegador):

Castellar + Castillo de Sentmenat + Castillo de Guanta + Castillo de Gallifa + Granera

Castellar + Castillo de Clasqueri + Las Arenas + Castillo de Pera + Granera + Coll de Ases

La ruta se inicia en la rotonda de la mujer acogedora para subir hacia el cementerio, donde justo antes de llegar al lado del tanatorio seguimos por la pista que baja cementada. Pronto encontramos un muro de color blanco y ejem estar atentos porque tenemos que dejar la pista principal para seguir la que va por el lado del muro. El camino irá bajando hasta convertirse en un sendero muy fácil y luego salir a una pista que nos llevará a la carretera de Castellar en Sentmenat. Debemos cruzar la carretera para coger la pista principal que sube a Guanta que tenemos delante.
Solamente iniciar la pista asfaltada de Guanta lo tenemos que dejar a la derecha por una camino que hay al lado de la valla metálica. Siguiendo el camino llegamos a un bache donde se debe cruzar el arroyo, normalmente siempre esta seca. Este punto es un poco complicado pero es muy corto. A la salida del arroyo ya volvemos a estar en un camino que irá subiendo y nos llevará al primer objetivo de la ruta, el castillo de Sentmenat.

EL CASTILLO DE SENTMENAT
Castillo de Sentmenat es un castillo del municipio de Sentmenat declarado bien cultural de interés nacional. El castillo se encuentra en un lugar estratégico. La fachada, orientada a poniente queda al margen del barranco que forma el arroyo de Sentmenat.

Para continuar la ruta debemos deshacer un poco el camino hecho y seguir el camino que nos llevará a la pista principal de subida a Guanta. Hasta el castillo tenemos unos 3 km de subida bastante progresiva, sólo los tres primeros curvas son los más fuertes después se suavizará prácticamente hasta el castillo. Justo antes d¡arribar al castillo por la pista ya puede verlo.

CASTILLO DE guantes
El Castillo de Guanta es un castillo medieval del municipio de Sentmenat declarado bien cultural de interés nacional. Es una fortaleza documentada en 1113 en un documento expedido por la familia Moncada.

Para continuar la ruta tenemos que seguir subiendo por la pista principal y será a partir de aquí donde encontraremos la mayor parte de subidas de esta ruta que nos acompañarán hasta Granera, por lo tanto esto significa que si ya hemos hecho una primera subida ahora tenemos por delante la parte más dura del recorrido.
La pista termina con un cruce de 4 caminos donde seguiremos recto, hay una piedra que indica El Farell. El camino a partir de aquí es un poco más llano con tendencia a bajar hasta salir a la carretera que sube de Caldes hasta El Farell. Seguimos carretera arriba 1km hasta el primer camino que encontramos a la derecha que tiene una cadena a la entrada. Pasada la cadena iremos bajando y bajando, cada vez vamos más rápido, realmente este tramo se para disfrutar mucho bajando. Justo al terminar la bajada, en frente tenemos una fuerte subida pero por suerte no hay que subir para que seguiremos por el sendero que sale a la derecha. El sendero tiene un par de puntos complicados que dependerá de cada uno de vosotros si pasas sin poner pie en tierra. Acabaremos llegando a salir a la pista conocida por los habituales de la zona como Los Toxicómanos.
En la pista seguimos un poco hacia abajo hasta encontrar una curva cerrada donde sale una pista que sigue recto y que nos llevará al punto mas bajo para empezar a subir sin descanso hasta el Castillo de Gallifa. Toda la pista esta en buen estado. Llegaremos a un espacio abierto después de pasar junto a una casa desde donde ya puede ver el castillo de Gallifa colina junto a las antenas. En este abierto encontrará un cruce donde seguiremos de frente y donde también el terreno cambiara porque se convierte en una camino más empedrado que continúa subiendo hasta salir al parking del castillo.
Normalmente el castillo no se puede entrar si no se previo pago de una entrada.

CASTILLO DE GALLIFA
El Castillo de Gallifa es una obra del municipio de Gallifa declarada bien cultural de interés nacional. Es un pequeña fortificación que fue el centro histórico y jurisdiccional del término en la Edad Media y que está formada por la fortificación y la capilla, actualmente conocida como Santuario ecológico de Gallifa.

Seguimos por la pista hasta salir a la carretera de San Lorenzo en Gallifa donde cruzamos para seguir adelante hasta el final de la explanada donde encontraremos un camino que se adentra en el bosque. Primero hay una gran subida casi imposible de hacer, son 10m, después el sendero lleva a un par de piedras enormes que se han de pasar caminado y finalmente el sendero se abran hasta salir a la pista principal de subida al Coll de Ases.
Casi 4km de subida por pista buena con tramos asfaltados o encimentats que nos dará un pequeño respiro en la parte central del recorrido, justo al pino de Guardia. una vez haber llegado a la parte mas alta de la ruta no quiere decir que ya se han acabado las subidas, no. Hasta el siguiente objetivo, el castillo de Granera, aunque ahora haremos un buen tramo de bajada hasta llegar al pie de Granera, en la parte inicial mes llana tiene a tocar las antenas del Salomón, será un desvío de 25m pero vale la pena para ver las vistas de la sierra del Obac y Sant Llorenç del Munt.
Justo cuando pasamos una masía con un rótulo muy grande de "en venta" comienza la subida hasta Granera que acabará justo al lado de la ermita de Santa Cecilia.

Ermita de Santa Cecilia.
Santa Cecilia de Granera es una capilla románica del cementerio del pueblo de Granera, en la comarca del Moianès. Se trata de uno de los tres monumentos más importantes del municipio; junto con el Castillo de Granera y la iglesia parroquial de San Martín.
Es mediodía del Barrio del Castillo, a ras del cementerio de Granera. Es el lado sur del cruce de las carreteras de Sant Llorenç Savall y Castellterçol (BV-1245) con el acceso al Barrio del Castillo y al camino de Monistrol de Calders en Granera.

Delante de la ermita continúa la calle para entrar en Granera donde lo primero que encontramos es la fuente con la niña. La ruta Nuestra llega hasta el pie del castillo de Granera y es muy fácil, debe seguir la calle y encontrará las indicaciones hasta el castillo, son 5min mes de bici.

CASTILLO DE GRANERA
El castillo de Granera es un edificio de Granera. Resto todo el perímetro de sus muros levantados sobre un peñasco y buena parte de las dependencias interiores, alguna de ellas con vuelta, otras sin techos

Ahora si que ya hemos dejado atrás la parte más complicada de esta ruta, a partir de ahora toca descontar metros, aunque, como ya saben los que están acostumbrados a pasear por la montaña nunca se puede decir que todo se hacia abajo porque siempre encontraremos una sorpresa escondida en forma de subida, aunque sean cortas y rápidas de hacer.

Entre la fuente de la niña y el Castillo deberá pasado por delante de Cal Campàs un buen lugar para parar y comer.
Antes de dejar Granera pasaremos por el barrio de la iglesia, donde tenemos vistas del castillo. Saliendo del pueblo dejaremos la carretera para seguir bajando por la pista que nos llevaría directos a Sant Llorenç de Savall pero cuando pasamos por el Coll de Traens dejaremos la pista para seguir un camino que acabará en la carretera de Sant Llorenç de Savall en Monistrol de Calders.
Tendremos que cruzar el puente para tomar la pista que sale al otro lado de la carretera y empieza la subida hasta el Castillo de Pera, be'al cuello del Castillo pasando por la casa de La Saladelafont.
La llegada se en el cuello del castillo, si desea acceder al Castillo de pera, deberá hacerlo caminando siguiendo las indicaciones del rótulo.

CASTILLO DE PERA
El castillo de Pera es un castillo del municipio de Sant Llorenç Savall, en el Vallès Occidental, declarado bien cultural de interés nacional. Es una altura de 740,6 m. Está situado en la cresta del castillo de Pera, la cual se une a Roca Sareny a través del cuello de la Costa.

Pasado el cuello bajamos en el Valle de Huerta y de nuevo tomamos un camino a la derecha que tiene una cadena. Este camino continúa subiendo, siempre más o menos suave hasta salir junto a la urbanización de las Marinas o hay un giro cerrado a la derecha donde apenas unos metros después finalizará la subida.
Tenga en cuenta a la descarga para que el primer tramo hay un punto que baja mucho, pero principalmente debe estar atentos porque a media bajada debemos dejar la pista principal para meternos a la derecha y seguir el arroyo.
El arroyo siempre esta seca y es un tramo diferente porque el terreno es muy pedregoso y semejante a un sendero. Siempre es mejor que seguir la pista principal hasta la carretera y bajar unos metros hasta tomar el sendero hacia la ermita de las Arenas.

ERMITA DE LA VIRGEN DE LAS ARENAS
La Virgen de las Arenas es una iglesia del municipio de Castellar incluida en el Inventario del Patrimonio Arquitectónico de Cataluña

Dejamos el arroyo a la derecha hacia la ermita de las Arenas, el sendero inicial se acaba convirtiendo en un camino que finaliza con una zona de aparcamiento donde justo a la derecha sale un sendero de subida muy empedrado y un por exigente. Terminado la zona adoquinada el sendero continúa por un sendero, con raíces en el suelo y que acabará en una piedra grande que hay que bajar y dependerá de vosotros si ponen pie en tierra o no, poder por el lado derecho con decisión la puede bajar porque tiene una buena salida.

A continuación después de cruzar el camino que baja de San Feliu del Rincón llega un punto complicado. Continuamos por senderos y veredas con una zona palabra bonita pero que acaba convirtiéndose en una trialera de subida imposible de hacer en bici. En este punto hay que caminar unos 50m hasta salir al ca

Coll del Castell de Pera

Coll_del_Castell_de_Pera

Ermita de les Arenes

ERMITA DE LA MARE DE DEU DE LES ARENES La Mare de Déu de les Arenes és una església del municipi de Castellar del Vallès inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya https://ca.wikipedia.org/wiki/Mare_de_D%C3%A9u_de_les_Arenes

Castell de Granera

CASTELL DE GRANERA El castell de Granera és un edifici de Granera. Resta tot el perímetre dels seus murs aixecats sobre un penyal i bona part de les dependències interiors, alguna d'elles amb volta, altres sense sostres https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Granera

Castell de Guanta

CASTELL DE GUANTA El Castell de Guanta és un castell medieval del municipi de Sentmenat declarat bé cultural d'interès nacional. És una fortalesa documentada el 1113 en un document expedit per la família Montcada. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Guanta

Castell de Sentmenat

EL CASTELL DE SENTMENAT Castell de Sentmenat és un castell del municipi de Sentmenat declarat bé cultural d'interès nacional. El castell es troba en un lloc estratègic. La façana, orientada a ponent queda al marge del barranc que forma la riera de Sentmenat. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Sentmenat

Castell de Gallifa

CASTELL DE GALLIFA El Castell de Gallifa és una obra del municipi de Gallifa declarada bé cultural d'interès nacional. És un petita fortificació que fou el centre històric i jurisdiccional del terme a l'edat mitjana i que està formada per la fortificació i la capella, actualment coneguda com a Santuari ecològic de Gallifa. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Gallifa

Castell Clasqueri

CASTELL DE CLASQUERI El Castell de Clasquerí –o Castell de Castellar– és un castell del municipi de Castellar del Vallès. El castell de Castellar es troba a prop del poble, a l'altra banda del riu Ripoll. El camí al castell es troba en el quilòmetre 26 de la carretera de Sant Sadurní d'Anoia a Sentmenat. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Clasquer%C3%AD
高峰

Antenes Salomo

Antenes_Salomo
高峰

Coll d'Ases

Coll_d'Ases

Pista Coll d'Ases

S'agafa la pista a la dreta

Pi d'en Guardia

Descans abans de la pujada final fins a Coll d?ases

Font Ajuntament Granera

Font_Ajuntament_Granera

Corriol de Coll de Traens

Deixem la pista de baixada i sortim pel corriol de la dreta al revolt

Ermita Santa Cecilia

Ermita de Santa Cecilia. Santa Cecília de Granera és una capella romànica del cementiri del poble de Granera, a la comarca del Moianès. Es tracta d'un dels tres monuments més importants del municipi; juntament amb el Castell de Granera i l'església parroquial de Sant Martí. És a migdia del Barri del Castell, ran del cementiri de Granera. És al costat sud de la cruïlla de les carreteres de Sant Llorenç Savall i Castellterçol (BV-1245) amb l'accés al Barri del Castell i al camí de Monistrol de Calders a Granera. https://ca.wikipedia.org/wiki/Santa_Cec%C3%ADlia_de_Granera

Sant Feliu del Racó

Trialera

100m complicats perquè hi ha un parell de graons molt grans

Castell de Pera

CASTELL DE PERA El castell de Pera és un castell del municipi de Sant Llorenç Savall, al Vallès Occidental, declarat bé cultural d'interès nacional. És a una alçada de 740,6 m. Està situat a la carena del castell de Pera, la qual s'uneix a Roca Sareny a través del coll de la Costa. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Pera_(Sant_Lloren%C3%A7_Savall)
供应点

Can Brossa

Restaurant on podeu provar la seva especialitat, truites amb tot

Pas de pedres

Pas_de_pedres

Font Granera

Font_Granera

Coll del Vinardell

Primer descans per pujar a Coll d'Ases

Font de les Neuretes

Cal Campàs

Restaurant molt recomanable

Gorg d'en Fitó

GORG D'EN FITÓ El gorg d'en Fitó es troba al nord-oest del turó de la Malesa, a Castellar del Vallès. El gorg forma part de l'ampli repertori que ofereix el riu Ripoll quan passa per la muntanya. L'indret fou modelat quan el riu portava molt cabal i es creu que un moviment tectònic, va produir una gran trencadissa al nord de la muntanya i l'obertura de cinc cavitats. Sota el trencament de cingles es va formar un embassament de forma romboïdal, amb uns trenta metres de diàmetre. La seva riba esquerra està limitada per una esvelta cinglera, que té un curiós i bonic abalmament. A la riba dreta hi ha abundant vegetació i, en un extrem, neix una cinglera que puja en diagonal per la vessant nord del Turó de la Malesa.[4][5] Al tram entre el meandre de Mas Olivet i el gorg d'en Fitó hi trobem esparsos de noguerola, (Pistacia terebinthus), un arbret considerat rar als Països Catalans i especialment al Vallès. Es tracta d'una espècie pròpia de la muntanya mitjana mediterrània de regions més continentals. A més, també hi ha exemplars híbrids de Pistacia lentiscus i Pistacia terebinthus. L'àmbit d'aquesta població s'estén més enllà de l'àmbit del riu, cap a la carretera de Mas Olivet i cap al turó de Castelló. https://ca.wikipedia.org/wiki/La_Malesa

4则评论

• 的照片 raimon_escapa

raimon_escapa 2021年4月10日

Quina bona idea i quina ruta més ben marcada, gràcies per compartir-la. Quan torni la primavera me n'hi vaig!

• 的照片 Tarres

Tarres 2021年4月10日

M'alegro que t'agradi. ja hem diràs que tal t'ha anat!!!!

• 的照片 jcasass

jcasass 2021年4月11日

我已使用过这条路线  查看更多

Molt bona ruta que transcorre per varis municipis tant del Vallès com del Moianès. Molt ben descrita i amb alguns trams molt recomanables paisatgisticament parlant. No deixeu de pujar fins dalt del Castell de Granera, voltant-lo pel costat dret, trobareu una llosa amb vistes excepcionals de tota la vall.

• 的照片 Tarres

Tarres 2021年4月11日

Gràcies pels teus comentaris. Ja estic pensat amb una segona edició afegint algun castell mes, je, je...