114.86 km

浏览次数: 91次 , 下载次数: 7次

邻近 Rocafort de Queralt, Catalunya (España)

Com cada any amb el Xavi i el Víctor fem una sortida de 2 dies, enguany em escollit la ruta del Cister, una ruta circular que passa per les comarques de l'Alt Camp, Conca de Barberà i l'Urgell.

Escollim arrencar des de Rocafort de Queralt, no matinem i comencem a pedalar a les 10:30. Nomes arrencar ens trobem una forta pujada, i entre el pes de la motxilla en tota la roba i que hi ha molta pedra algun cop em de baixar de la btt per que perdem tracció. Un cop d'alt la carena parem a tapar-nos, encara que estem a principis de Setembre avui refresca molt, apart que amenaça pluja.
La baixada es per pista al principi força pedregosa i en algun punt amb molta pendent i per precaució en algun punt baixem de la btt. Més endavant la baixada es suavitza i les pistes milloren força.
Quan arribem a Santes Creus i desprès de fer la visita obligada al monestir parem a menjar l'entrepà que portem i fer un cafetó al casal. Desprès de dinar el temps ha empitjorat molt i arribant al Pla de Santa Maria ens trobem amb força vent, anem fent relleus com podem per no cansar-nos tant, per sort quan comencem la segona pujada forta dle dia el vent afluixa, però, comença a ploure. Anem pujant sota la pluja per una pista amb forces zigues, zaques fins el coll de Coloma, a d'alt del coll para de ploure, però, el terra es argilós, i arriba un punt que es impossible avançar, s'ha acumulat tant de fang a les rodes que ni en baixada avencem i em d'aturar-nos a treure el fang de les rodes amb pals, sort que quan comencem a baixar el terreny no es tant argilós i amb la velocitat el fang va marxant, però, a mitja baixada el Xavi punxa, sort d'això, perque al girar la btt una pedra s'havia col·lat al mig del basculant i podria haver danyat el quadre... Quan arribem a Montblanc fem una parada per pendre un cacaolat calent i per passar per la gasolinera a netejar les btts i les botes, que estaven plenes de fang i ficar-les a les cales costava deu i ajuda
Quan arribem a l'Espluga passem per l'hotel a avisar que me arribat i desprès anem a donar un volt pel poble amb els bicis i buscar una pastisseria per menjar alguna cosa, que la gana apreta.
Passem la nit a l'hotel Ocell de Francolí, tenen habitacions triples per 137€, sopar i esmorzar inclòs. tant el sopar com l'esmorzar molt bons, un lloc per repetir.

Diumenge la matí, ens llevem a les 8:15 per anar a esmorzar a les 8:30 que es quan l'hotel obre el menjador, encara que ens van preguntar que si volíem podíem esmorzar més aviat, però, no tenim pressa i l'etapa d'avui no es tant dura com la d'ahir, a més per avui la previsió es de força fred a primera hora, 11 graus i fins les 10:30 no arrenquem.

Anem direcció a Poblet, a visitar el monestir per tot seguit tornar a l'Espluga i d'allí comencen la primera pujada del dia per una pista en bon estat que poc a poc va agafar pendent fins arribar al mas d'en Jover, pugem una mica més per tot seguit baixar una mica fins agafar la TV-2338, on tornem a pujar fins el Cap del Coll, a mitja pujada per carretera veiem unes pintades indicant un camí i on fica "pels valents" però, no ens atrevim a passar-hi no sabem si es ciclable... .D'alt el coll s'acaba la carretera i seguim pujant una mica més, passem pel costat del Santuari del Tallat, però, no ens desviem per visitar-lo, si teniu temps diuen que els vistes son espectaculars.

Comencem a baixar fins els poble de Montblanquet per una pista força bona per tot seguit anar direcció a Vallbona de les Monges, pocs metres abans del poble trobem un sender força trencat i en algun punt baixem de la btt.
A Vallbona parem a dinar al restaurant el Tallat, lloc molt recomanable, mengem molt bé i darrera el restaurant tenen un pàrquing per deixar les bicis i lligar-les, de fet des de la taula les podem controlar en tot moment.

Desprès de dinar comença la segona pujada del dia, amb la panxa plena es fa força dura i el sol apreta, ja fa estona que no fa fred i gaudint d'un dia força calorós.
Anem pujant fins el Coll de l'olla, passat el coll de sobte arribem a un sembrat que s'ha menjat el camí i tenim de pujar amb les btt's a coll pel mig del bosc fins trobar el camí de nou, desprès veiem que si seguim pel límit del sembrat uns 150m més endavant trobaríem de nou el camí. Seguim pujant per una pista en bon estat fins el poble de Belltall, creuem el poble i seguim pujant fins el poble de Forès. Un cop a Forès comencem a baixar fins a Rocafort de Queralt. Aquí trobem un altre sender força trencat i en algun punt em de baixar de la btt, segurament sense la motxilla no hauria calgut baixar de la btt. ja que el Xavi no baixa de la btt