时间  一小时 48分钟

6.9
13.73 km

浏览次数: 473次 , 下载次数: 6次

邻近 Rabós, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta pensada per iniciar nens a la bicicleta: és curta, fàcil i amb molt de tros per sobre l'asfalt, cosa que permet que no sigui molt cansada. El punt de partida és Rabós d'Empordà, concretament la zona del pont sobre l'Orlina. No hi ha molt d'aparcament i es pot recórrer a una font propera on n'hi ha una mica més.

Es va pel camí de Sant Quirze de Colera completament asfaltat, es passa pel costat del pont i de seguida comença una bona pujada. La sort és que un cop superada hi ha baixada fins a la travessa d'una riera i on cal girar a l'esquerra. Aquí el camí és molt planer i suau.

En un camí que apareix a l'esquerra i a pocs metres de la carretera hi ha el menhir del Mas Roqué, que val la pena visitar. De nou a la carretera es continua recte, es passa pel costat del mas Mallol i després de travessar una nova riera, comença un tram amb una mica de pujada.

Després del darrer pas canadenc, s'acaba l'asfalt, la vall s'eixampla i ja es veu el conjunt monumental de Sant Quirze. Es pot voltar i fer una pausa al bar restaurant que hi ha al darrere. També es pot visitar l'església de Santa Maria.

Per tornar es fa servir el mateix camí a la inversa, molt més favorable. És una ruta molt fàcil i com ja s'ha dit, ideal per fer amb nens.