Coordinates 2078

Uploaded 2014年9月21日

Recorded 九月 2014

53.94 km

near la Bisbal de Falset, Catalunya (España)

VOLTA AL MONTSANT AMB TOTES LES ERMITES-Etapa 2
Desnivell acumulat + real: 1.700m.

Etapa més rodadora, sense tants trams tècnics. La zona no és tant feréstega com la de la 1ª etapa, doncs en gran part recorre zones de vinyes i oliveres i petits poblets del Priorat (per la qual cosa és més fàcil anar-se aprovisionant d’aigua). No obstant, també es troben rampes fortes i s'acaba fent un desnivell acumulat considerable (1.700m).
Després de pujar al mirador d’en Grau, bonic balcó sobre la Bisbal de Falset i aquesta zona del Priorat, s’inicia una dura ascensió cap els barrancs de la Serralada del Coll de la Manxa. Novament travessem una zona de formacions rocoses majestuoses. Baixem a la Covassa, antiga cabana de pedra situada sota una balma natural, i remuntem cap a les ermites de Mare de Déu de la Foia (amb una bonica font al costat) i de Sant Roc, també construïda sota una balma natural. Es baixa cap a Cabacés i s’inicia una llarga pujada cap al poble de La Figuera, des del que ens desviem uns quilòmetres del track principal per visitar l’ermita de Sant Pau i, a pocs minuts, l’observatori de la batalla de l’Ebre, en el que a més d’unes fantàstiques vistes de tota la zona on s’esdevingué aquesta batalla de la Guerra Civil, es conserven unes trinxeres construïdes pel bàndol republicà.
Des d’aquí es torna cap a La Figuera i s’inicia el descens cap a La Vilella Baixa, primer per pista i després per una baixada força tècnica. Arribem al poble envoltats de vinyes, que ja no ens abandonaran fins al final de la ruta, que a continuació passa pels poblets de La Vilella Alta, Escaladei i Poboleda, al cor del Priorat.
Des d’Escaladei ens tornem a desviar del track principal per visitar la famosa Cartoixa, on fa segles hi van viure els monjos cartoixans, per als quals aquestes muntanyes eren considerades sagrades (d’aquí el nom de "Mont Sant"). La Cartoixa d’Escaladei es va fundar a finals del segle XII i fou la 1ª de la península.
________________

Havíem sentit a parlar molt del Montsant i realment és una zona captivadora, un dels millors paisatges per fer BTT que haguem vist mai: feréstec, solitari, amb trams molt tècnics i durs, cingleres majestuoses, formacions rocoses impressionants, coves, balmes, ermites amb segles d’història, vinyes, poblets rurals dedicats al vi i a l’oli des de temps immemorials, etc.

Acabo donant les gràcies al company “anganaona“ per haver-nos permès descobrir aquesta ruta de BTT per un territori fascinant.

Cabacés

照相

Mirador del Grau

照相

Observatorí de la batalla de l'Ebre

停车处

Poboleda

Ermita de Sant Joan (Cabacés)