时间  6小时 19分钟

9.0
35.86 km

浏览次数: 1222次 , 下载次数: 23次

邻近 Cornudella, Catalunya (España)

Des de Cornudella sortim cap a l'Ermita de Sant Joan del Codolar, pugem per una pista amb força desnivell, encimentada en bona part. Val la pena estar-hi una estona admirant aquest paratge singular, els xiprers centenaris que l'envolten, les roques gegants on es recolza l'ermita i les vistes, que són una petita mostra d'allò que trobarem durant la ruta. A partir d'aquí agafem un camí que surt darrere de l'ermita per anar a buscar el GR-174 que ens ha de dur fins a Albarca, si bé ens desviarem als Hostalets, a tocar del poble, on agafarem un camí que puja, fins al GR-171 que ens portarà al Pla del Grau. Aquí deixem el GR per prendre una pista que segueix el Barranc de la Mare de Déu, el Barranc dels Pèlags i que finalment mor en un camí estret (el camí vell d'Ulldemolins a La Morera) que arriba ben a prop del toll de l'Ou i de la Cova de l'Ós. Un sender que va de grau en grau ens portarà de nou fins al GR-171 i aquest, seguint la Serra Major, al GR-174-1. En una cruïlla assenyalada el deixem (aquest GR ens portaria directament a Cornudella) per recórrer un altre sender que ens duu fins a la Roca Corbatera (el pic més alt del Montsant) i la Punta de la Serra Major. La baixada fins a arribar de nou al GR-171 és "offroad", però es veu el camí a baix. A partir d'aquí desfem el camí d'anada per tornar a Sant Joan i de nou a Cornudella.
La majoria del recorregut exceptuant la pujada fins a Sant Joan i la pista que passa pel Barranc de la Mare de Déu, va per GR o senders, són rutes per a caminants, parcialment ciclables i hi trobarem tot tipus d'obstacles: pujades (i baixades) impossibles, passos estrets, graons, punts exposats, etc. També hi ha un parell de zones on és fàcil perdre el camí i s'ha de buscar les marques de pintura o les fites.
Costa dir quina part de la ruta és més maca, ja que durant tot el recorregut gaudirem d'unes vistes i un entorn únics i impressionants: el Montsant en estat pur!
Faig especial menció a la baixada des d'Albarca fins a l'Ermita de Sant Joan, que si de pujada presenta alguna dificultat, de tornada és gairebé tota ciclable, molt aèria i memorable.
Temps en moviment: 4 h. 22 mins.

Montsant

观景点

Cornudella i Siurana des de la Roca Corbatera

Ermita de Sant Joan de Codolar des de la Serra Major

Ermita de Joan del Codolar des de la Serra Major amb Cornudella i el Pantà de Siurana al fons.