1,414 m
5.5
10.93 km

浏览次数: 1538次 , 下载次数: 31次

邻近 Almohaja, Aragón (España)

Recorregut seguint en part els vells camins que unien les dos poblacions.
Eixim d'Almohaja pel Barranco de la Virgen (i l'ermita de la Virgen de la Rosa) i ens desviem per una pista que remunta fins a dalt del Cabezo de la Majada Larga on trobem restes d'explotacions mineres (antigues cases, trinxeres i galeries). Passem per la vora del repetidor del Ardal i per sota de San Ginés (magnífic mirador) i enllacem amb el "sendero del parque cultural de Albarracín" que, sense deixar-lo, ens durà a Ródenas pels peus de San Ginés.
En Ródenas es recomanable visitar el "aljibe", "los navajos" i el centre d'interpretació del rodeno.
Si no l'hem vist encara no estarà de més una visita al castillo de Peracense, magnífic castell medieval restaurat amb molt d'encert.
La ruta no és massa recomanable per a turismes (tot i que poden passar sense massa problemes).

almohaja

mina de ferro

restes d'antigues explotacions mineres abandonades

pista esquerra

dreta a repetidor i recte a Peracense

pista recte

seguim senyals del sender PCA, dreta a San Ginés i esquerra a carretera Pozondon-Ródenas