Uploaded 2017年3月5日

3.4
6.8
13.63 km

near Valcebollère, Occitanie (France)

Ascensió al Puigmal per la part francesa, tot sortint des de l’antiga estació de Er - Puigmal.
Sortim d’horeta pel matí i només tenim 4 persones al davant. Degut a les recents nevades (de fet, a primera hora ens està nevant) tenim una neu pols increïble. Per altre banda, a trossos s’ha d’obrir traça.
La primera part del track, bàsicament ens dignem a seguir la carretera que porta fins al final de l’estació. Són uns 3km i la veritat es fan una mica llargs. Casi no hi ha desnivell i això vol dir que a la baixada ens toquera remar algun tram...
Un cop al final de l’estació, seguim el torrent d’Er, tot pujant en direcció Sud – Est. De seguida comencem a enfilar les primeres pales seguint la mateixa direcció.
En mica en mica anem guanyant alçada i el nostre estimat vent i boira comença a aparèixer.
En mica en mica anem canviant a direcció Est per un terreny evident. Al cap de poc ja estem enfilant les últimes pales i cim! A d’alt estem sols, de fet, o fa gaire bon dia, molt, molt vent i núvols baixos que no ens deixen veure molt bé. Ens traiem les pells ràpid i com podem i cap avall! Degut a la mala visibilitat i al vent decidim no complicar-ho més i seguim el camí que hem fet de pujada!
Una neu increïble! Hem disfrutat de valent!
Antiga estació esquí Er- Puigmal
Jaça del Prat de Tossa
Punt màxim on es pot arribar amb el cotxe. Hi ha un petit parquing

• Photo of marta.ferrer

marta.ferrer 2017-3-7

Deu ni do quin temps que us va fer...

• Photo of David Calvo Mota

David Calvo Mota 2019-2-18

La dificultad variará en función de las condiciones de la nieve. Este fin de semana puro hielo, pero normalmente es una ruta fácil y asequible. Divertidísimo y limpio descenso.