2,861 m
6.0
23.85 km

浏览次数: 150次 , 下载次数: 11次

邻近 Cerler, Aragón (España)

Surto de casa amb els esquís als peus però, al tram de camí de les cascades que passa per la vessant orientada a sud, em toca caminar fins al pont que creua el barranc de l'Ampriu (la setmana passada vaig poder fer-lo sencer). Enfilo cap el Castanesa amb la neu molt gelada seguint una traça que s'endevina per les marques dels cantells. Quan arribo al flanqueig del final de la primera pala per accedir a la Vallverdera, la traça es converteix en unes escaletes per que els que han passat davant no ho han vist clar i s'han tret els esquís. Poso ganivetes i passo "trepitjant ous" fins a sortir a l'àmplia vall que s'enfila fins gairebé el cim. Trec les ganivetes, tot i que en les últimes pendents les trobo a faltar una mica i, mentre pujo, vaig veient les pales de l'Estiba Freda que fan molt més bona pinta que les que jo em trobo amb la neu deflectada i gelada.
Un cop al cim (pelat) decideixo anar a buscar les pales de l'Estiba Freda i opto per deixar les pells posades i, amb els esquis a la motxilla, baixo per la carena fins al collet del Castanesa. Per accedir a les pales nevades em va molt bé no haver-les tret, per que necessito remuntar a Roques trencades. Aquí sí que ja puc calçar-me per començar a baixar, primer flanquejant fins a sota del cim i des d'aquí enfilar el Sarrau gordo.
Els primers girs per la carena amb la neu ventada i encara molt glaçada, em fa pensar que haure d'arribar així fins a baix, però per sota dels 2.300 em trobo una pala espectacular orientada a sud, amb la neu al put just de fusió, que em fa pujar la bilirrubina i em deixa el somriure posat per la resta de la setmana.
De tornada, com ja sé que no trobaré neu al camí de les cascades, enfilo per la pista que voreja el Pic Cerler cap a l'estació. Ho faig caminant pensant que la remuntada és curteta però, a mida que avanço, em penedeixo de no haver tornat a posar pells, per que puja més del previst. Des del collet, pels prats que van a parar al Molino, últimes alegries i tornada a casa.

• 的照片 raimonserna

raimonserna 2018-2-28

Molt bé Carles. Quina volta t'has cascat!!!!!!! Llàstima que sembla que no has trobat la millor neu...