移动时间  2小时 53分钟

7.3
14.52 km

浏览次数: 269次 , 下载次数: 11次

邻近 Ulldemolins, Catalunya (España)

Barranc dels Pèlags - Engullidor - MONTSANT

Espectacular excursió de senderisme i descens de barrancs per anar a passar pel barranc dels Pèlags i l'Engullidor, tot i fent una ruta circular pel Parc Natural del Montsant.
El barranc dels Pèlags es un curs d’aigua del Montsant molt engorjat, que neix al vessant W de la roca Corbatera i aflueix al riu de Montsant, per l’esquerra, al Congost de Fraguerau, desprès de creuar l'Engullidor, que és un dels punts geodèsics més impresionants del Montsant, un lloc amb el que conflueixem les dues serralades del Montsant més emblemàtiques, la dels Ventadors i la de la Llibreria amb el Pont Natural.
Sortim de l'ermita de Sta. Magdalena i pugen pel grau direcció el Pi de la Carabasseta. Agafem el camí del Toll de L'Ou i el deixarem més endavant, abans de creuar el barranc del Madelenet. Es un sender que no s'hi passa gaire i està bastant tancat de vegetació, però... encara podem anar trobant alguna senyal amb pedres que ens indica per on passa el camí. Arribarem al Toll de l'Ou de la part de baix. Seguidament anirem baixant pel barranc dels Pèlags buscant el lloc més idoni i, quan es pot, pel mig del barranc. Trobarem alguns salts que s'han de baixar equipats amb cordes i d'altres salts que es poden vorejar. Quan som més avall trobem un antic camí molt brut i de difícil accès, per la banda dreta del barranc, que encara conserva alguna senyal i que ens permet anar baixant fins casi arribar al mateix Engullidor.
A l'Engullidor trobem una corda que ens ajuda a baixar la cascada, una vegada superat aquest pas, per dins l'aigua, ja trobem de nou el camí que va cap a l'Aiguabarreig i puja paral·lel al riu Montsant passant pel Congost de Fraguerau, seguirem amb direcció a les Cadolles Fondes i seguidament amb direcció a l'ermita de Sant Antoni i desprès a Sta. Magdalena, arribant de nou al lloc de sortida i donant per acabat aquest impressionant recorregut.
山口

4则评论

• 的照片 Oscar Upegui

Oscar Upegui 2020-7-24

Una ruta diferente, pero igual de bonita a todas las demás, felicitaciones Josep muy buen trazado.

• 的照片 Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 2020-7-27

Moltes gràcies Oscar pel comentari i la valoració de la ruta.

• 的照片 etseiber

etseiber 2020-11-4

Josep Maria, quan dius "Trobarem alguns salts que s'han de baixar equipats amb cordes i d'altres salts que es poden vorejar. " vol dir que cal dur cordes per poder baixar o bé ja estan allà?
    Gràcies i felicitats per la gran feina de divulgació que fas, recentment lloada per l'equip de Wikiloc.

• 的照片 Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 2020-11-4

Nosaltres no anàvem equipats, llavors evitem alguns salts vorejant-los, llevat de l'últim salt, l'Engullidor, aquest és troba encaixonat i s'ha de saltar amb l'ajuda d'una corda fixa que hi ha. Salut i cames!