Moving time  34 minutes

2.3
4.5
9.04 km

near Aiguèze, Occitanie (France)

Català:
Qué dir d'aquesta travessa.... és molt bonica, preciosa, elegant.... Imprescindible!!
Desprès de la part vertical, pous espectaculars (P10, P21, P24, T 20 amb gourgs, P10 + pèndul de 5m, R6) ve un tram de 500 m de meandre desfondat, amb els seus puja-baixes.
Seguidament arribes a la gran galeria mitjançant el gran Tobogan, a on s'avança ràpid. Tot aquest tram no té complicacions d'orientació. Et vas trobant de tant en tant fletxes verdes k marquen la direcció a seguir. Es segueix la topo sense dificultat.
Ara be, quan arribes al sector del Laberint... aquí la cova et posa a prova... tot gateres i amb la topo no t'aclares gens. De tant en tant, et vas trobant algún reflectant que ajuda, però lo més important és seguir el terra marcat pel pas de la gent, currents d'aire i amb la bruixola anar comprovant la bona direcció. Aquí es fa dur.

Un cop acabes aquest sector, vas alternant trams més amples que pots anar dret fins arribar a les gateres ornamentades que t'imdiquen k estas a prop de "la catedral".
Desprès d'obrir la trampilla amb una de les claus que haviem recollit previament, apareixem a la Catedral. És un moment emocionant. A sobre, nosaltres vam tenir la sort de enganxar una visita turística i estava tot illuminat.
Desprès de rentant-nos les botes i les mans amb una màniga preparada amb aquest objectiu, vam saltar la barana i ens vam afegir a la visita turística. Com m'agrada saltar baranes del cantó fosc al civilitzat...

Desde la Catedral fins la sortida natural és un "passeig" de 400 m per una gran galeria , un tub de pressió k sembla un túnel del metro. Tan sol et trobes un obstacle... una escala vella i oxidada d'uns 15 m k posa la guinda a la travessa.
En general la Travessa està força ben marcada. Els pous estàn equipats en modo travessa, però nosaltres els hem deixat instal.lats, per desinstal.lar-los a la sortida... o al dia següent.

Tots els punts delicats, destrepes, ressalts...etc, estan equipats en fixe amb cordes en bon estat.

Material:
1x20, 1x80, 1×60, 1x40
Mosquetons: 35
Algunes bagues

Bona espeleo!

Barrera

Turística

Cisterna rodona de 'Pompiers'

Agafem la pista a la dreta.
照相

Aven Depeysse

Explanada. Furgos. ZZZ

照相

Saint Marcel (entrada natural)

• Photo of Tomas.garcia

Tomas.garcia 2019-8-19

Mol guay I recomendable

• Photo of gorka's

gorka's 2019-8-19

Gràcies Tomas pel teu comentari!!