时间  4小时 34分钟

8.4
16.85 km

浏览次数: 258次 , 下载次数: 10次

邻近 Viladrau, Catalunya (España)

*DATA DEL TRACK:23-04-2021

*Com anar-hi: GOOGLE MAPS
* Aproximació :
*SORTIDA ARRIBADA :
Viladrau 821 m
*Comarca: Osona
*Tipus de camí : Ctra.,Pista i senders
*Valoració Global : caminada que la podem considerà de moderada, per gent acostumada a la muntanya

*Descripció de l’Itinerari
Sortida :
Del C/ Balcells Morató , davant de l’Ajuntament , la Pietat , Font de les Paitides , Font del Noi Gran , Font de Ferro , Font del Vern , Pla de Palomeres 1027m , Pla de Tions , Turó de Vilarmau 1075m , Torre de Vilarmau , Turó de la Planella 1062m , Font de l'Aranyó , Planta embotelladora , el Serrat ¸ Sant Cristòfol de Cerdans , Cerdans , Alzina Grossa (caiguda) , Coll de Bancells 786m , Coll de Revell 823m , Corral del Mataró , Riera de Cerdans , el Riufred , Granja d'en Pic , Coll Sespregàries 946m , fins el punt de sortida i arribada,

*Per més informació clicar sobre l’enllaç de color blau

*Descripció : els Wayponits ens indiquen els punt més significatius de la ruta .

*Dades Tècniques :
*Orientació GPS : ( Bona )

*Dificultat Física : ( Fàcil)

*Dificultat Tècnica: ( Fàcil )

*Passos Perillosos: (Cap )

*Distancies amb Alçades : 16’98km

Viladrau-Seguint 10 Fonts-Pla de Malataup-Coll de Joan-Bordoriol

Sortida\Arribada

la Pietat

Documentada l’any 1603. L’entrada a la capella el conforma un ampli i elegant atri. A l’interior, presidida per la Mare de Déu dels Dolors, la capella guarda les imatges dels sants més vinculats a la parròquia. Cal fer esment de l’imatge de Sant Domènech Savio, el sant no màrtir més jove de l’Església Catòlica, vestit amb jaqueta i corbatí. Adossat a la Capella va estar situat el cementiri del poble fins l’any 1899. L’espai tancat va ser utilitzat més tard coma jaç pels ramats d’ovelles transhumants. Actualment l’espai enjardinat ha esdevingut un agradable parc infantil.

Font d'en Miquel

Font de les Paitides

Font del Noi Gran

Font de Ferro

Font del Vern

Torre de Vilarmau

Possiblement és d'origen medieval, tot i que la trobem citada i documentada el 1582. El lloc de Vilarmau apareix documentat l'any 1082, com a de «Villare Malum». Prop de la torre es trobava el mas Castell de la parròquia de Lliors, llogaret del municipi d'Arbúcies, documentat el 1217. S'han realitzat troballes de material neolític final-calcolític a la zona de la torre de Vilarmau. L'any 1862 consta la Torre de Vilarmau com a torre de telègrafs. La línia militar de telegrafia òptica, a la Comarca de la Selva ja estava en funcionament el 1849, la línia general s'estava construint en aquells moments i sembla que no entrà en funcionament fins al 1850. La Torre es troba datada de 1845 com a torre de vigilància d'època carlina, però no es pot descartar un origen més antic en l'època medieval com a punt de control del sector nord-oriental del massís del Montseny.

Turó de Vilarmau

Turó de la Planella

Font de l'Aranyó

Planta embotelladora

el Serrat

Estiguem el cas el passar per aquesta finca , ja que es una propietat privada siguem respectuosos .

Riera de Cerdans

Alzina

Sant Cristòfols de Cerdans

D'ençà del 878 es coneixen algunes referències al lloc de Cerdans gràcies als preceptes carolingis: «villaricello que dicitur Cerdanus». L'any 951 consta entre les propietats i béns del monestir de Santa Maria de Ripoll. El 1181 consta un acord al litigi que mantenien els capellans de Cerdans i els d'Espinelves per la possessió d'uns masos. En aquesta època passà a les mans d'una branca de la família Gurb però ja en el segle XIII els documents assenyalen que formava part de la batllia d'Arbúcies, sota domini i jurisdicció dels vescomtes de Cabrera. El 1319 la parròquia fou cedida amb tota la demarcació i drets parroquials al monestir de Sant Llorenç del Munt. Durant el segle XIV fou regida per un canonge d'aquest monestir i al segle XV fou confiada a rectors veïns, sobretot d'Espinelves

Cerdans

Alzina Grossa (caiguda)

Coll de Bancells

Coll de Revell

Corral del Mataró

en aquest punt seguirem el GPS , ja que deixàrem la pista, per ficar-nos amb un sender que es brut i presenta alguna esllavissada

el Riufred

Interessant. Me l'apunto.

• 的照片 Ramon Codina

Ramon Codina 2021-4-24

Molt ve , ara tinguis amb compte el tema de la Casa del Serrat , no els hi agrada gaire que s'hi passi . I quan as passat Corral del Mataró estigues el cas que tal com he dit hi ha un sender una mica brut i ni s'ha intueix gaire , jo el track no l’he modificat per aquesta raó , per que axis és veu mes ve .