Moving time  29 minutes

0.6
1.1
2.23 km

near Bârzeşti, Bucureşti (România)

Văcărești Natural Park has been established by the Governmental Decision no 349/2016. A natural park is “a protected area managed mostly for landscape conservation and recreation”. It corresponds to Category V of IUCN classification, namely “protected landscape”.

Văcărești Natural Park is the first urban natural park in Romania, only 5 km away from the city centre, being also the largest green space in Bucharest, covering 183 ha.

Văcărești Natural Park has its own administration body (according to the Contract no 3370/GLG/07.04.2017 signed with the Ministry of Environment) that manages the park in partnership with the City Hall and other institutions and organisations with strong experience in nature protection and conservation, research, ecotourism and education.

The mission of Văcărești Natural Park’s Administration is to:

Protect the biological diversity
Promote healthy recreation in the middle of the nature, and ecotourism
Develop, deliver and support education activities for nature observation and interpretation, and scientific research
Văcărești Natural Park is the first urban protected area in Romania, and the largest green space of its capital, Bucharest.

Acceso a los humedales
El camino de ronda (exterior)
Este sendero posibilita hacer la ruta circular del parque.
El sendero sirve de plataforma y de mirador para contemplar desde arriba esta parte de Bucarest.
Parte del recorrido más degradada (basura, desechos...)
Por aquí se puede acceder fácilmente al parque
Desde este sitio, el parque me pareció más un velódromo mastodóntico.
A mitad del camino.
Paneles informativos sobre el parque y puerta de entrada

• Photo of Har Kadosh

Har Kadosh 2019-3-31

Aunque mi intención era hacer la circular del parque, me quedé a medias. En realidad, me limité a contemplarlo desde fuera. Espero hacerlo otro día. Desde que fue declarado parque natural en 2016, el número de visitantes va en aumento.