Moving time  6小时 13分钟

5.9
23.8 km

浏览次数: 73次 , 下载次数: 3次

邻近 Ochagavía, Navarra (España)

Selva de Irati (Navarra)

La Selva de Irati, enclavada en el pirineo navarro, es un espectacular hayedo, solo superado en dimensiones por la Selva Negra en Alemania.
Prácticamente todas las rutas senderistas que se hacen por estos impresionantes y mágicos bosques, comienzan en el aparcamiento de las Casas de Irati, donde hay una caseta de información (el precio por aparcar el vehículo es de cinco euros, para mantenimiento del parque natural, además os dan un mapa de Irati, muy completo. Si os hospedáis en algún hotel de la zona, os darán unos vales descuento con los que pagareis solo de dos euros).
La ruta sale del aparcamiento hacia las Casas de Irati y va en dirección norte remontando el curso del río Urbeltza por su margen derecha, siguiendo el sendero local SL-NA-62A que dejaremos más adelante para continuar el curso del río.
Pasamos por antiguos puntos de transporte de troncos de madera que se hacían mediante ligeras vías férreas. Al cruzar el cauce del pequeño río Idorre entramos en Francia.
El camino nos lleva hasta el Collado de Orgate, después de cruzar el río por un puente e iniciar la vuelta, por la otra margen del río Urbeltza, primero por senda y después por pista, que nos lleva, hasta la cascada del Cubo.
Regresamos unos metros atrás y empezamos un tramo de subida hasta el alto de Lizardoia nos permite hacer a ruta circular. Se trata de un tramo que transcurre íntegramente por interior del hayedo. Buen sendero hasta el refugio con pendiente moderada. A partir del refugio la pendiente aumente un poco y los senderos son menos evidentes aunque no hay ninguna dificultad por caminar entre hayas. El descenso también es íntegramente por el hayedo con senderos poco definidos hasta llegar a un camino ancho que nos conduce hasta el puente de la Cuestión donde una pista bordea el pantano de Irabia y forma parte del GR-11.
Todo e tramo del pantano es muy cómodo y concurrido.
El regreso desde el pantano al centro de interpretación lo hacemos por senderos locales que transcurren por el interior del hayedo. La alternativa es el GR que transcurre por un cómodo camino.
Terminábamos en Casas de Irati esta fantástica ruta por el interior del maravilloso hayedo de la Selva de Irati.

Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.

========================================================================

La Selva d’Irati, enclavada en el Pirineu Navarrés, és una espectacular fageda, només superada en dimensions per la Selva Negra a Alemanya.
Pràcticament totes les rutes senderistes que es fan per estos impressionants i màgics boscos, comencen en l'aparcament de les Cases d’Irati, on hi ha una caseta d'informació (el preu per aparcar el vehicle és de cinc euros, per a manteniment del parc natural, a més us donen un mapa de la zona molt complet. Si us allotgeu en algun hotel de la zona, us donaran uns vals descompte amb els que pagàreu només de dos euros).
La ruta ix de l'aparcament cap a les Cases d’Irati i va en direcció nord remuntant el curs del riu Urbeltza pel seu marge dret, seguint la sendera local SL-NA-62A que deixarem més endavant per a continuar el curs del riu.
Passem per antics punts de transport de troncs de fusta que es feien mitjançant lleugeres vies fèrries. En creuar el llit del xicotet riu Idorre passem la frontera i entrem en territori francés.
El camí ens porta fins al Coll d’Orgate, després de travessar el riu per un pont i iniciar la volta per l'altre marge del riu Urbeltza, primer per senda i després per pista, que ens porta fins a la cascada del Cubo.
Tornem uns metres arrere i comencem un tram de pujada fins a l'alt de Lizardoia ens permet fer a ruta circular. Es tracta d'un tram que transcorre íntegrament per interior de la fageda. Bona senda fins al refugi amb un pendent moderat. A partir del refugi el pendent augmenta una mica i les sendes són menys evidents, encara que no hi ha cap dificultat per caminar entre fajos. El descens també és íntegrament per mig de la fageda amb senderes poc definides fins a arribar a un camí ample que ens condueix fins al pont de la Cuestión on una pista voreja el pantà d’Irabia i forma part del GR-11.
Tot el tram del pantà és molt còmode i concorregut.
El retorn des del pantà al centre d'interpretació el fem per senderes locals que transcorren per l'interior de la fageda. L'alternativa és seguir el GR que transcorre per un còmode, ample i concorregut camí.
Acabàvem en Casas d’Irati esta fantàstica ruta per l'interior de la meravellosa fageda de la Selva d’Irati.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

Riu Irati

Esquerra

Passajant sota la plutja

观景点

Bosc meravellós en la tardor

Els colors del bosc

Més fotos del bosc

El bosc infinit

Més bosc en tardor

Un grévol entre fajos

照相

No ens casem mai del bosc

Camí pel mig del bosc

Bosc de fajos

Més bosc de fajos

照相

Altra foto del bosc en tardor

Caminant per Irati en la tardor

照相

Zona del bosc de la Cuestión

Bosc d'avets

Camí pel mig del bosc

树木

Camí pel bosc vora el embassament d'Irabia