时间  3小时 29分钟

4.7
9.35 km

浏览次数: 190次 , 下载次数: 14次

邻近 Vidrà, Catalunya (España)

Una bonica matinal per llocs poc concorreguts però de gran bellesa i amb l’atractiu de veure lacapçalera del riu Ges. No té cap dificultat tècnica, però no està senyalitzat i cal coneixer el lloc o bé portar GPS. No hi ha fonts, sí molts torrents amb aigua neta però compre no us equivoqueu: les vaques hi passen entrant i sortimt i hi fan de tot.

Deixem el cotxe fora la carretera -per no molestar- un cop passat Siuret. Per començar retrocedim fins a l'esglèsia de Santa Llúcia, una edificació del segle XVIII, rectangular, sense cap ornamentació i on destaca únicament el seu singular campanar, segons diuen construït a mitjans del segle XIX. L'emplaçament és fantàstic al mig de les cases de Cal Pubill i del Mas Quintana; l'entorn està molt ben cuidat.

Marxem per una pista que passa per sota el Mas Quintana fins a un abeurador de bestiar -està ple de vedells- per agafar el camí que ens dirigirà cap a ponent i en suau baixada fins El Toll. Com el seu propi nom indica, el Toll és una acumulació o bassa que forma el rec del mateix nom amb un bonic gorg al nord on l'aigua cau amb gràcia des d'un saltant obert entre mig de la roca i amb un gorg al sud al que alimenta formant una bona cascada. El lloc és sensacional, fred, ombrívol i com us podeu imaginar fantàstic ara a l'estiu.

Tornem a pujar pel mateix camí fins a trobar la bifurcació: que abans hem ignorat i anem a l'esquerra per un corriol que ens portarà fent marrades fins a l'altre cantó del congost. Quan arribem a una clariana cal agafar la pista de baix fins a creuar el rec i fer la volta. Cal anar amb compte i buscar un corriol (les pedres no enganyen) que s'enfila marge amunt. La pujada és forta però curta fins que enllaçarem amb un altre corriol que venint de l'Est marxa cap a l'Oest. Nosaltres hem seguit cap a l'esquerra o Ponent. El lloc és bonic amb vistes de la serra de Curull pel mig del congost. Nosaltres hem aprofitat per esmorzar.

Des d'aquí cal anar vorejant la montanya fins a trobar el rec de La Coma, creuar-lo i enfilar-nos fins a la pista que ens portarà a Santa Margarida de Cabagès (originàriament Cap del Ges). Es tracte d'una capella romànica del segle XII, d'una sola nau, amb un absis on s'hi obre una de les poques finestres. El campanar és d'espadanya. El lloc és preciós doncs situat a dalt d'un turonet té una gran vista, no només del vidranès, sinó inclús de la Plana de Vic i el Montseny.

Continuem per la pista en direcció a llevant gaudint dels fabulosos prats alpins fins a trobar el Faig de Fontcoberta, un arbre monumental de més de 27 metres d'alçada i més de 5 metres de contorn del seu tronc. Malauradament ha patit moltes inclemències i inclus el Glòria li va escaixar una brancada molt important, que fins fa dos mesos era a terra però que avui ha desaparegut de manera que deu haver fet profit a algú.

Anem a fins el rec en direcció a la casa de Fontcoberta i just després de creuar-lo, agafem el camí de la dreta, ombrívol, fresc, ple de vaques i un toro -que feia patxoca- però que en suau baixada i alguna remunta ens porta a la part del solell i des d'aquí fent marrades a una creu de terme que ens indica que estem arribant a Siuret. El camí ens deixa just a la carretera un xic més enllà d'on hi tenim el cotxe.

Aquesta bonica caminada l'hem feta l'Andreu i l'Ignasi.

SANTA LLÚCIA DE SIURET

Església de Siuret del segle XVIII

EL TOLL

Baixada fins el riu
路口

ESQUERRA

Seguir el camí de l'esquerra en direcció Oest

SANTA MARGARIDA DE CABAGÈS

Ermita romànica del segle XII, demaneu la clau al Pujol

FAIG DE FONTCOBERTA

Impressionant arbre monumental

CREU DE TERME

Arribem a la civilització
路口

DRETA AMUNT

Cal agafar el corriol de pujada

3则评论

• 的照片 vilavi

vilavi 2021-2-26

我已使用过这条路线  验证  查看更多

Paratge molt maco pero difici seguir el cami ja que pasa per fora de corriols

• 的照片 ignasi&pilar

ignasi&pilar 2021-2-26

Hola vilavi, són camins antics fàcils de seguir llevat a sota del Pujol, però en un entorn privilegiat

• 的照片 vilavi

vilavi 2021-2-27

Totalment d'acord, el problema es arribar al Pujol, peró el entorn es privilegiat.