时间  3小时 25分钟

8.2
16.47 km

浏览次数: 2245次 , 下载次数: 25次

邻近 Sant Pau d’Ordal, Catalunya (España)

Sortida desde el costat de la carretera entre Sant Pau i la Guardia, baixém per el poble de Saunt Pau i comencem la nostra ruta, agafém la carretera i a l´alçada de la bodega Albet i Noia girém cap a l´esquerra direcció al Pago,agafém pista forestal que và paral·lela a la N-340, un cop arrivém al poble D´Ordal, travessem la N-340 i agafém unes escales les baixém i a l´esquerra veurém una pista i a uns 5 metres un senderó el qual comencem a pujar, la pujadeta es llarga i han trams que son força empinats, agafém pistes forestals fins a arrivar al cim del Cresta Bocs, baixém per el mateix senderó i torném a agafar pista fins a arrivar un altre cop a la N-340, i d´aquí fins a Sant Pau punt d´inici de la caminada.
配置

ORDAL

Ordal és un nucli de població que pertany al municipi de Subirats al nord de la comarca del Alt Penedès a uns 420 metres d'altitud. Ordal està envoltat de muntanyes i amb una temperatura agradable a l'estiu i més aviat freda a l'hivern. La població aproximada és de 650 habitants. La festa major es celebra cada primer diumenge d'agost. Al poble hi ha una intensa vida socio-cultural, amb una implicació activa per part dels seus habitants. Trobem diferents entitats socials com ara l'Ateneu Ordalenc, la companyia de teatre Criatures, l'Esplai Sol Naixent, els Diables i l'Escurcerot, els Capgrossos i els Gegants, el grup excursionista Crestabocs i molts d'altres. La distància fins a Barcelona és de 32 km i 20 km fins a la capital de comarca, Vilafranca del Penedès.
峰顶

CRESTA-BOCS

El Crestabocs no és el cim més alt de la seva carena. Ho és el turó de les Mentides, pocs metres més elevat i ben proper, tot i que és cobert d’arbres que li tapen perspectiva. El Crestabocs, això sí, és el gran mirador de la zona, encarat cap a la plana penedesenca que es presenta com un grandiós mosaic de conreus, masies i nuclis disseminats. Aquesta caminada, que es pot fer en un matí o en una tarda —quan el sol és a punt de pondre’s a l’horitzó—, té el seu inici a Sant Pau d’Ordal, cap administratiu del municipi de Subirats, terra de vins i caves, on arrela també el sucós préssec d’Ordal.
配置

Sant Pau D´Ordal

Història[modifica] Els primers assentaments al municipi són antiquíssims, probablement anteriors al neolític. Els assentaments íbers són els primers que esdevenen estables i importants. Els seguirà l'etapa romana i visigoda fins a l'entrada dels sarraïns al segle VIII. No fou fins dos-cents anys més tard que la plana es repoblà de nou. El primer fogatge data de 1358 i diu que el Castell de Subirats pertany a Ramon de Riu-sec i s'hi compten 142 focs que equivalen a 639 habitants. Al segle XV hi hagué una reducció de la població a la meitat degut a les epidèmies i a l'emigració cap al regne de València i Mallorca. Fins al segle XVII hi ha poca informació degut a la pèrdua d'arxius durant la Guerra Civil. Se sap que hi hagué moltes morts degut a la guerra de successió. L'any 1764 la Parròquia de Sant Sadurní de Subirats es va separar del municipi, passant-se a dir Sant Sadurní d'Anoia. Novament la guerra del francès suposà una important davallada demogràfica per al municipi. Al Segle XIX és quan els pobles creixen més i adopten l'actual fisonomia. L'any 1887 Subirats va assolir els 3194 habitants. L'envestida de la fil·loxera, al contrari del que es pot pensar, no va fer minvar gaire la població i no fou fins la Guerra Civil que es constata una nova davallada demogràfica. Amb l'arribada de la democràcia i sobretot a partir dels anys noranta, el municipi experimenta un creixement general de la població. Subiratencs il·lustres[modifica] Salvador Mata del Racó i Puig (1859-1933): Farmacèutic, Filòsof, viticulor, escriptor, conferenciant i delegat a l'Assemblea de Manresa (1892). Fòu president del Consell Comarcal de Vilafranca del Penedes, i fundador i president del Centre Agricola de Vilafranca. Al 1925 és anomenat Director del Laboratori Quimic de Vilafranca del Penedés. Pompeyo Mata del Racó i Puig (1869-1935?): Diplomàtic. Entre d'altres, destaquen el seu càrrec com a Canciller d'Espanya a Caracas (Veneçuela), anomenat pel rei Alfons XIII al 1919. Pere Guerau Maristany i Oliver (1863-1926) També anomenat Grau. Hisendat, polític i mecenes, de família enriquida amb el comerç amb Amèrica de vins i caves. Ennoblit el 1912 pel Rei Alfons XII amb el títol de Comte de Lavern. Entre d'altres fou vicepresident i president en funcions de l'Ateneu Barcelonès per donar pas a en Pompeu Fabra. Va ser escollit diputat com a liberal monàrquic el 1901. Fou un gran mecenes i entre daltres donà la col·lecció completa de manuscrits originals de Jacint Verdaguer a la Biblioteca de Catalunya. A Lavern hi feu construir una masia monumental anomenada Cal Maristany. Fou enterrat al Masnou en un magnífic panteó obra de Josep Llimona. Domènec Cols i Puig (Sant Pau d'Ordal, 1928) - Barcelona 2011: compositor, organista i prevere.

• 的照片 tatarlak

tatarlak 2014-11-23

我已使用过这条航迹  View more

Una ruta muy interesante, por sus vistas y paisajes