Moving time  2小时 36分钟

4.4
8.71 km

浏览次数: 6次 , 下载次数: 0次

邻近 Olzinellas, Catalunya (España)

EL PRIMER QUE S'HA DE DIR ES QUE NO SON 422M DE DESNIVELL ACUMULAT. ÚNICAMENT SON 320 M . COTA MAX 754 I MINIMA 434 (aquí Wikiloc a cada un dels que ho hem fet, ens adjudica un desnivell acumulat diferent)

Iniciem fent la pujada forta al principi. Son 240 m, es forta però es puja be. (foto 01)
Al pujar trobem una cruïlla de dos camins, un es GR 5 i l'altre es SL-C, deixem el GR 5 perquè el recorregut llavors seria de 11 KM. preferim fer menys i per tant agafem el SL-C fent de drecera. (una mica mes endavant de foto 02)
A la pujada alzines, a dalt roures faig i després avellaners i castanyers. Algun arbre de dimension o figura important,. (fotos 02-07- 04-15- 16)
Mes enllà del coll de Basses i del turo Gros, (Fotos 05-06 -07), estaven talant arbres per netejar i aclarir el bosc. Una bona feina que sembla fa la diputació, però deixen les branques petites al terra i els troncs preparats per recollir. - segur que algú fa negoci aquí, i el bosc queda mes clar,... però mes brut.
L'ermita de Sta Mª del Montnegre (foto 11) es molt petita i l'han reconstruït. crec que també han fet bona feina evitant que es perdi del tot definitivament.
Mes endavant, els arbres canvien de avellaners a castanyers i finalment alzines intercalant de tant en tant roures.
La Masia de Presas, una senyora masia. (foto 14)
En definitiva: Bona ruta, molt senyalada, fàcil, molta vegetació. la meitat del recorregut per pistes mes o menys amples. Poc senderisme. Bones vistes si el dia es clar.
Es pot allargar a la pujada (una mica mes endavant del 02) seguint el Gr 5 o a dalt (al 10 - anar al turo de Sta Mª del Montnegre.
Dic fàcil, però recordem que la pujada inicial es forteta. i son 220 m de desnivell.

01 pujada d'inici

no es excesivament forta pero de 2,5 km i 200 m

02 arbres faig, castaners, avellaners

hi ha una barreja d'arbres que segons pugem van variant i molt sovint barrejats

03 tambe alzines

a mida que es va pijant, les alzines deixen de ser-hi.

04 alzina monumental

tronc de > 1,5m de d.

05 Coll de Basses. El punt més alt

el coll de Basses a 725 m queda poc per arribar al punt mes alt

06 cami al pla del coll de Basses al turo Gros

hem deixat de pujar, ara es pla i una mica de pujada fins el turo Gros

07 turo gros

arribem al turo gros 758 m
路口

08 El que ve per la dreta, Ve de l'urbanitzacio de la font del Montnegre cota 580 m

Pista amb forta pujada, procedent l'urbanitzacio de la font del Montnegre

09 a l'esquerra, ben indicat

Tot està ben indicat. Ara Estem seguin el scl, no el Gr
路口

10 procedeix de l'¡urbanitzacio font del montnegre i va a Sta. Mº. del Montnegre. Ens hem de desviar a l'esquerra, no pujar

Ve de l'urbanitzacio de la font del Montnegre i va al turo de Sta. Mª del Montnegre. Atenció, me endavant anar a l'esquerra. Hem d'agafar recte aquesta pista, però aviat desviar-se a l'esquerra

11 ermita de Sta mª del M.

ermita reconstruïda del que encara estava en peu.

12 Recte

13 baixant anar recte.

Direc hortasavinya a la dreta segons nostre marxa.

14 Can Presas

树木

15 Alzina grossa de can Preses.

Alzina atirantada per evitar la ruptura