下载

成为第一个鼓掌的人
13.03 km

浏览次数: 55次 , 下载次数: 1次

邻近 Gurb, Catalunya (España)

Ruta circular.
Iniciarem el camí pujant per un corriol, de forta i continuada pujada fins al cim de la Creu de Gurb, coronat per la gran creu de ferro i una estelada, hi ha unes minses restes del castell, alguns senyals del que fou la base d'una torre circular i d’una cisterna. És un excel•lent mirador de la Plana quan no hi ha boira. Aquest cim es troba dins el repte dels 100 cims de la FEEC.
Comencem a baixar per l’altre costat, passant per una petita balma. Tot seguit arribem a una pista que ens portarà, resseguint la muntanya fins que trobem un corriol, que el seguim fins just al davant del Serrat de la Noguera. A mà esquerra trobem unes fites que seguim i fent unes petites grimpades arribem fins el cim del Serrat des d’on gaudim de bones vistes de la plana de Vic i del Cim de la Creu de Gurb. Continuem per pistes pel cim de l’altiplà, passant per la casa de la Noguera i seguint fins l’ encreuament del camí que ens indica amb un rètol el camí de Sant Roc.
Seguim el camí i ens desviem seguint el rètol del camí senyalat con el de Boix Grèvol. Passant pel mig de grèvol s’arriba fins el pi monumental La Pinassa, de vint-i- sis metres d’alçada i setanta- cinc centímetres de circumferència . El pi es de l’espècie Pinus nigra, nom comú o vulgar: Pi negra, que pot arribar a assolir entre 30 i 50 metres d'alçada, el seu tronc es recte i amb la capçada cònica.
Tornem al camí en direcció a Sant Roc i passem per la masia de la Serra d'Om, actualment en ruïnes, continuem per la pista i després de varies bifurcacions arribem al pla on hi ha la capella de Sant Roc. L’església dedicada a Sant Roc va ser construïda pels vots del veïns al voltant 1886 amb motiu de la pesta del còlera i acabat l'any 1900.
Seguint arribarem al Mas del Puig i la seva font i seguint els corriols del Bosc encantat creuem aquest curiós bosquet farcit de rètols explicatius i figures de fusta de tota classe d’animals. Sortim del bosc i ens arribem a veure l’església de Sant Andreu de Gurb, per fora, i tornant a l’aparcament donem per acabada la ruta.
Salut i bona caminada.

兴趣点

Cruilla

Gir a la dreta

Hem de començar a grimpar per arribar al Serrat de la Noguera. S'ha d'anar en compte per no passar de llarg. Hi ha alguna fita per indicar el camí.
高峰

Cim del Serrat de la Noguera

Hem hagut de grimpar una mica per pujar fins aquí dalt. Pel tipus de terreny, gens recomanable fer-ho amb el terra moll.
兴趣点

Pla de la Noguera

Han talat tots els arbres, només n'han deixat un, suposo pels treballadors per protegir-se del sol.