时间  2小时 57分钟

4.8
9.7 km

浏览次数: 43次 , 下载次数: 1次

邻近 Quart d'Onyar, Catalunya (España)

Bonica ruta a peu resseguint el camí que acompanya el curs del riu Celrè, que iniciem a tocar de l'església de Santa Margarida de Quart (Gironès). El camí del Celrè pròpiament dit és una ruta circular que té una longitud d'uns 5,6 Km., però nosaltres anirem més enllà, fins a tocar el restaurant Can Mascort, a la carretera GIV 6503, direcció Sant Miquel/Els Àngels. La ruta deixa els darrers masos i cases de Quart fins a l'encreuament dels Quatre Camins, des d'on ràpidament baixem al riu Celrè, que ens trobarem diversos cops durant el dia. Ben aviat ens trobem amb les gorgues i font del Sant Pare, força fotogèniques arran d'aigua. Pel camí, sempre en direcció Nord/Nord-Est passarem pel Molí d’en Rigau i veurem l’estat de conservació del bosc de ribera, fins arrobar al paratge de conreus de Can Bruguera, que ara a l'hivern no llueixen tant. Continuarem el camí, serpentejant prop del riu, de perfil força planer, fins a veure la gorga El Celrè però ja de camí cap al fons de la Vall preona, pujant a poc a poc. Fent ziga-zaga i pujant arribem al pàrquing de can Mascort i la crtra. Girona-Els Àngels-Madremanya. Des d'allà el camí vira de nou cap al Sud, passant per pista forestal amb algunes boniques vistes del pla de Girona i més enllà. Passem per la masia de Can Gispert, en restauració fins a quasi tocar de nou el rètol dels Quatre Camins. Agafem direcció Oest de tornada a l'església de Santa Margarida. Una bonica excursió, fàcil de fer.
教堂

Sta Margarida

Santa Margarida de Quart és una església romànica de Quart (Gironès) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. L'església de Santa Margarida es troba al cim d'un petit turó, fora de l'actual nucli de Quart. L'edifici és d'una sola nau de tres trams amb volta de creueria i arcs formers apuntats i capelles laterals. L'edifici original és citat en documents del S. XIV, tot i que l'església actual és del S. XVIII.

Quatre camins

Indicador dels Quatre Camins

Gorgues i font del Sant Pare

Gorgues i font del Sant Pare, a 5' de l'església romànica de Santa Margarida. Diu la llegenda que els dies de boira si poden veure les goges encantades o dones d’aigua. Uns éssers de la mitologia catalana, que canten dolces cançons les nits de lluna plena.

Gorgues

Rierol

名胜

Molí d'en Rigau

El Molí d'en Rigau és una construcció del S.XVIII. Es tracta d'un molí amb façana moderna que s'alça en planta quadrangular i murs de maó vista i en paredat. S'aprecia la bassa i la boca del carcabà

Rierol

全景

Prats de Can Bruguera

停车场

Can Mascort

Restaurant Can Mascort a peu de la carretera GIV -6703 que va de Girona a Madremanya, passant pel santuari de Els Àngels

Parking

Pàrquing de terrra per a vehicles

废墟

Can Gispert

Masia en construcció

Fi

1条评论

• JosetaJosie 2021-4-17

我已使用过这条路线  验证  查看更多

Ruta molt xula per fer amb família o amb amics tot petant la xerrada. Ben senyalitzada!