移动时间  一小时 28分钟

3.4
6.88 km

浏览次数: 916次 , 下载次数: 57次

邻近 La Cortinada, Ordino (Andorra)

APROXIMACIÓ: A Andorra agafem la carretera CG-3 direcció La Massana, Ordino, Arcalís.
A la Cortinada comença la ruta i trobem aparcament prop de la parada del bus.
----
DIFICULTAT: Fàcil. Ruta pràcticament plana i sempre per molt bon camí.
---
RUTA: La Ruta del Ferro a Andorra és un itinerari cultural que forma part de l'itinerari transfronterer la Ruta del Ferro als Pirineus. Aquesta ruta convida al visitant a descobrir els recursos vinculats amb el procés de l'obtenció, la transformació i la comercialització del ferro.
-----
Sortint de la Cortinada la ruta arriba fins a la mina de ferro de Llorts, que es pot visitar des de mitjans de juny fins a mitjans d'octubre. La resta de l'any està tancada.
Sortim de la Cortinada fent un petit tram per la carretera. Passem la Mola i serradora de Cal Pal, i ma esquerra ens queda l'església de Sant Martí de la Cortinada.
Poc desprès agafem el pont a ma dreta i passem la Mola del Mas d'en Soler.
Anem seguint el camí en el que trobem nombrosos cartells indicadors i diferents escultures de ferro.
Arribem al Pont del Vilarò, on hi ha un lloc de repòs amb taules.
Desprès ja trobem les dos escultures mes conegudes, el Gran Carro de Ferro i Pic , i els homes de Ferro.
A ma dreta al mig del prat de dall, veiem unes grans escultures de pedra, que podem visitar ara o de tornada.
Una Mica més amunt trobem la font de ferro i poc desprès ja arribem al final de la ruta, on hi ha la mina de ferro de Llorts, que és pot visitar des de mitjans de juny fins a mitjans d'octubre.
---
La tornada la fem pel mateix camí.
停车场

La Cortinada.

Aparcament i estació del bus.
照片

Serradora i Mola de Cal Pal.

Pont. Cartell indicador mina de ferro.

Mola del Mas d'en Soler.

Rasclosa.

Rètol camí Ral

Camí Ral

Escultura de ferro.

Pont del Vilaró. Lloc de repòs

照片

Gran carro de ferro i pic.

照片

Pont de pedra i ciment amb homes de bronze i granit.