路线点数 722

4.6
9.21 km

浏览次数: 143次 , 下载次数: 1次

邻近 les Salines, Catalunya (España)

La ruta surt del Coll de la Closa a poc menys d'un quilòmetre del Santuari de les Salines i pocs metres després d'una casa forestal abandonada que devia haver estat restaurada temps ha.

En aquest coll hi ha una cruïlla de tres pistes, una i grega atapeïda d'arbres frondosos. La caminada pren el pal de la i grega, la pista que, segons un rètol informatiu, baixa cap a la Vajol. Pocs metres després d'haver començat, a l'esquerra, hi ha una entrada de corriol molt ben marcada, amb senyals grocs i de GR als arbres, que va superant sense gaire dificultat una pineda amb exemplars hiperbòlics de grèvols que conviuen amb els pins, una primera fageda, aperitiu del goig que espera uns quilòmetres enllà, fins arribar a la Font de les Salines o Font dels Tres Raigs, a tocar del Santuari.

A prop de l'aparcament del Santuari hi ha senyalitzada una drecera que puja dreta i sense mirar enrere cap al Puig de les Pedrisses o de les Salines. Al capdamunt de la drecera hi ha el Coll de les Pedrisses des d'on s'albiren les primeres vistes màgiques del Canigó nevat. En aquest punt cal anar cap a la dreta, vorejar una piràmide de pedra i transitar per una entorn màgic fins al cim de les Pedrisses amb vistes al mar, a la zona de l'Albera, a la Catalunya nord, a l'Empordà, al Canigó...

Ara cal desfer aquest tram de sender fins tornar al Coll de les Pedrisses i continuar endavant per un sender estret, però prou marcat. A uns deu minuts del Coll hi ha un altre turonet piramidal al nord, el Pic de la Graula o Roc del Pont. Una breu grimpada porta al cim, un petit cim amb una visió panoràmica circular excelsa que nosaltres vam aprofitar per fer-hi un mos.

Pocs metres més endavant, seguint pel mateix corriol, s'arriba al Coll dels Pous de Neu, punt que es torna a passar de baixada. En aquest punt cal passar un pas canadenc i avançar pràcticament un centenar de metres fins que es troba el sender, un GR. Aquí cal anar en compte perquè pràcticament unit al pas canadenc hi ha un altre sender marcat amb groc. Aquest serà el camí de tornada.

Ara cal endinsar-se, gaudir, fruir, engrescar-se, engelosir-se, però, sobretot, tocar, observar, flairar, llaminejar i escoltar la sensualitat de la fageda de les Salines. Nosaltres vam estar més d'una hora caminant-hi a través d'una drecera perfecta que ens anava presentant enormes fajos inacabables i inabastables. Un edèn.

Tan bon punt se surt del bosc, la imatge del Canigó és una postal per a la posteritat. Ara la drecera transita cap al sud, però, de seguida, a mà esquerra apareix un sender secundari que, habitualment, marcat amb senyals grocs va acompanyant els caminants fins al Roc de Frausa, el 100 cims del Roc del Comptador i el Moixer, el cimal de l'Alt Empordà, el cim més trist dels tres perquè està habitat per unes antenes gegantines que contaminen el paisatge, però que ens calen per aquesta vida tan competitiva i estressant que volem portar.

Es baixa del Moixer pels prats intuïtivament fins que s'arriba al revolt de la pista. En aquest revolt cal abandonar la pista i agafar la drecera que, resseguint els senyals grocs, tornarà a portar la caminada fins al Coll dels Pous de Neu per la part meridional de la fageda inoblidable. En el descens cal anar en compte perquè és molt dret. .

Arribats al coll, un indicador assenyala la drecera que baixa sense pèrdua fins a tocar del Santuari de les Salines. La drecera mor en un revolt proper al Santuari. A la dreta hi ha la cova de la primitiva capella de la Mare de Déu de les Salines. A partir d'aquesta capella se segueix la pista avall fins arribar en poc més de deu minuts al Coll de la Closa, inici i fi d'aquesta caminada fascinant!

AMUNT QUE FA BAIXADA!
路口

Esquerra (senyals grocs i GR).

水源

Font dels Tres Raigs o de les Salines.

教堂

Mare de Déu de les Salines.

高峰

Puig de les Salines o de les Pedrisses.

高峰

Roc del Pou o de la Graula.

山口

Coll del Pou de la Neu.

Fageda de les Salines.

山口

Coll del Faig.

Roc de Frausa.

高峰

Roc del Comptador (100 cims).

高峰

El Moixer (cimalada de l'Alt Empordà).

山洞

Cova de la Mare de Déu de les Salines.