1,174 m
1.6
3.17 km

浏览次数: 314次 , 下载次数: 2次

邻近 Ribes de Freser, Catalunya (España)

Se surt del Castell de Sant Pere (edificació del s. XI) pel camí antic de Ribes de Freser a Ribes Altes i s’agafa el corriol un cop comença el filat entremig de la urbanització i el camp. Es continua pel camí rocós amb matolls que s’endinsa, pocs metres més enllà, per un petit bosc mentre gaudim del paisatge i del Taga a la dreta. Un cop es deixa la pineda es puja un camp amb un fort pendent amb vistes a Pardines al fons fins arribar a can Nadal ja en el barri de Ribes Altes. El nucli està situat a 1.100m d'altitud, al vessant meridional de Puig Cornador (1.783m) i és un nucli agregat del municipi de Ribes de Freser, formada per una colla de cases de pagès antigues. Es parteix de can Nadal en direcció a Ribes de Freser pel centre del barri. Se segueix la pista asfaltada i després de la capella de la Mare de Déu de les Neus es trenca a la dreta per una petita drecera, per continuar l’itinerari. A l’altura de can Ramon i can Sineu es creua a la dreta, en direcció a Ribes de Freser, seguint el corriol que porta a la font de can Palatí ja a la carretera de Pardines per acabar el recorregut al Castell de Sant Pere. Aquesta ruta permet gaudir de la vista panoràmica del poble de Ribes estès al llarg del riu Freser i del torrent de Serrat, de les velles edificacions i cases centenàries restaurades i reconvertides en segona residència i, cap a llevant, Pardines, el cim del Taga, Serra Cavallera i Puig Estela. Per sobre del veïnat s’hi estén una petita roureda i una àrea de prats, i a la Serra de Puig Cornador s’hi troba el pi roig i el pi negre, ja en cotes més altes.