路线点数 500

5.0
10.03 km

浏览次数: 50次 , 下载次数: 1次

邻近 Rialp, Catalunya (España)

Excursió hivernal pels pobles de la Vall d'Asua.
Sortim de davant l'hotel Comtes de Pallars a Rialp. Nevisqueja.
Anem carretera amunt i davant la capella de Sant Cosme i Sant Damià encarem la pujada a la part alta ( i antiga) del poble. Passem per damunt de la esglèsia de la Mare de Deu de Valdeflors i pujem fins les runes del Castell de Rialp (segle XII_XIII).
Encarem en forta pujada el camí vell a Surp, indicat amb marques groges. Anem passant entre prats fins el poblet. Ens aturem a veure per fora la esglèsia romànica de Sant Iscle i Santa Victoria. Les seves pintures murals estàn repartides entre el museu de la Seu, el Nacional de Catalunya i també a Nova York.
Arribme fins la part alta (on hi ha la font i una formatgeria) i prenem un tros de carretera direcció ponent cap a Altron.
Hem de baixar fins el fons del barranc de Sant Antoni. Desprès d'un tancat de vaques, trobem un trencall a la dreta i per un camí una mica malmès anem al Moli de Sall, una explotació hidroelectrica de 1924, ara abandonada.
Travessem per un bonic lloc on es junten el riu de Sall i el barranc d'Altron per formar el torrent de Sant Antoni. Es el lloc mes fondo del trajecte.
Ens toca pujar una mica altre cop, per un camí empedrat entre parets de molsa fins una cruïlla on seguim per la nostra dreta fins el poble d'Altron.
Altron es una mica més gran, te un hotel vora la plaça i es a la carretera que porta a Llesui; suposo que devia tenir molta vida quan les pistes d'esquí funcionaven.
Ens aturem a fer un mos a la plaça, vora la font.
Sortim del poble pel cami on hem vingut i a la cruïlla agafem direcció Rialp per la Roca Roia (Roca Roja).
Es una baixada per la vora dreta del torrent de Sant Antoni, que a Rialp desemboca a la Noguera Pallaresa. Un camí molt agradable, entre roures i altres arbres de ribera.
Travessem el torrent per una passera de fusta i agafem una pista planera per la vora esquerra, segurament construida per anar a la central hidroelectrica de Rialp que encara es en funcionament.
En poca estona ja som al lloc inicial.
Un bonic passeig per poblets del Pallars Sobirà en cotes baixes.
停车场

Rialp

30-DIC-20 11:19:14AM Aparcament davant l'hotel Comtes de Pallars. Relació calitat/preu molt correcta.
废墟

201 Castell

30-DIC-20 11:40:59AM Punt mes alt de Rialp Bones vistes, espacialment cap el Sud, des on podia venir el perill musulmà.
教堂

202 Surp

30-DIC-20 12:39:15PM Es un poblet molt petit del municipi de Rialp. Es ben costerut i la esglèsia es a la part baixa del poble. Hi ha una formatgeria .
路口

204 Cruïlla

30-DIC-20 2:09:21PM
兴趣点

206 Altron

30-DIC-20 2:25:57PM Poblet del Municipi de Sort. Sobre el riu d'Altron, també dit riu del Pamano, conegut per la novela de Jaume Cabrè "Les veus del Pamano" La familia Moner de Altron va ser promotora de la Mola de Sall.