Uploaded 2017年8月21日

4.0
8.1
16.12 km

near Meranges, Catalunya (España)

Caminada sense complicacions pujant el Puigpedrós (2915 m.), però avui hem triat una de les variants més boniques de la clásica pujada pel Col de les Mulleres. El temps caminant ha estat de 5h30, però hem fet moltes parades i mes de 1h30 menjant al refugi

Per comoditat hem sortit de l'aparcament de després del Refugi de la Feixa , veniem per Guils, però una altra alternativa és comença en el mateix Refugi de Malniu, però us perdeu el passeig de desprès de dinar.

Es pot fer en els dos sentits de la marxa i en cada un trobareu un al·licient diferent, amb la qual cosa s'aconsella mirar enrere de tant en tant.
Nosaltres hem triat pujar vorejant l'estany de Malniu i anar pujant pel Serrat de les Perdius Blanques (zona més dura de la caminada), parant en els petits sortints per contemplar des de dalt els estanys de Malniu i del Mal, amb la Tossa, el Pugmial i Canigó al fons.

En arribar al Pic de les Molleres hem creuat el pla amb vistes a l'impressionant pedregar que forma el cim del Puigpedrós.

Al portar una gossa hem pujat al Puigpedrós per la part est, més còmode, sense pedregar.
Un cop contemplada l'espectacular panoràmica hem baixat en direcció nord-est per gaudir de les vistes del Torrent del Malforat i la Vall de Campcardós amb les seves espectaculars tarteres.

Vorejant el puig i entrant a França, hem baixat fins la Portella Blanca de Meranges, fita Cr-428 (pas entre França i Espanya).
Aqui l'alçada ens ha permès veure part de la Vall de Campcardós i al fons la petita Portella Blanca d'Andorra fita Cr427 (accés a la Vall de la Llosa GR-107 Bons Homes i GR-7).

Agradable baixada per Engorgs amb vistes els diferents estanys mentre creuem el torrent diverses vegades.
Les formacions rocoses són impressionants i en el fons del circ, a la seva cara oest, distingim el camí que porta a la Portella d'Engorgs (pas del GR-11 a la Vall de la Llosa).

Arribem al refugi d'Engorgs (Folch i Girona), una mica descuidat i des d'aquí seguim les marques del GR-11 fins a l'aparcament.
Primer creuem el bonic bosc de Corniols, un puja i baixa pels constants despreniments del terreny, però amb vistes precioses de tota la vall de Valltova.

Un cop creuat el bosc arribem a zona de pastura, on es creua el camí de Coll de Mulleres, ja veiem l'estany sec i al poc el Refugi de Malniu.
Són les 14h i tal com haviem previst parem a dinar a l'ombra de la terrassa. Acceptable menjar i més valorant on som.

Després del cafe , últim tram de passeig pel bosc fins l'aparcament, 20 minuts (marques GR-11).

Altres sortides per la zona:
Vall del Galba a la Serra de Morters, per la Peira Escrita, Estany del Diable, Puig Terrers i Pic Mortiers
Er, Vall d'Er al Puigmal, pel Camí de Núria
Estany Laurenti, Roc Blanc, Pic Baxouillade, des de la Vall de Galba
La Vall de Galba . Formiguères - Peira Escrita - Puig de Terrers - Pic de Mortiers - Camporells - Serra de Mauri
Estany Blau pel Pic Peric i Pic de la Cometa, des de les Angles
Les Bulloses - Orlu Ref. Beys - Les Bulloses, travessa 2 dies

• tortue888 2018-6-20

Bon dia, si's plau, quin és el estat de la pista entre la estacio d'esqui i el aparcament? Es posible amb un cotxe normal?
    Moltes gràcies.

• Photo of +50

+50 2018-6-21

bo, es pot anar amb cotxe

• Photo of Luis de Begues

Luis de Begues 2018-8-21

Una excursión muy bonita , la hicimos en sentido contrario y saliendo desde Maniu, empezar por el bosque y acabar en el lago de Maniu para refrescarnos fue genial

• Photo of +50

+50 2018-8-22

Gracias por tu valoración, y como bien comentas es una excursión muy bonita que se puede realizar en los dos sentidos.