Moving time  4小时 12分钟

8.1
16.21 km

浏览次数: 33次 , 下载次数: 3次

邻近 La Molina, Catalunya (España)

Dos cims clàssics de l'excursionisme de Cerdanya i Berguedà, que faig improvitzant la ruta sense seguir senders marcats. En trams, seguint les pistes d'esquí, en trams, muntanya a través. Així evito les rutes concorregudes, i afegeixo un punt d'emoció a la sortida.
Únicament en la unió dels dos cims, segueixo el GR, que és el camí més directe i evident.

Ho qualifico com a difícil, perquè baixo per un terreny pendent i complicat. Es pot fer per camins molt més fàcils, amb poc més quilometratge.

Sortint de Pista Llarga, pujo per quatre camins. I les pistes que esquiant semblen molt planeres, ara s'aixequen pendents i pesades per les cames. Es guanya molt desnivell en pocs metres. Passo per Costa-rasa perquè és el punt de referència on s'assoleix la carena i es pot enfilar directe cap al Puigllançada.

El tram entre el Puigllançada i la Tosa és molt recomanable. Sigui quina sigui la variant del circuit, val la pena enllaçar els dos cims per la carena del Cap del Serrat Gran, seguint el GR.

La baixada de la Tosa, la faig pel dret. Camí que no recomano. És més fàcil esquiant que caminant. Cal buscar un camí menys pendent. Qualsevol que s'agafi és bonic i espectacular.
观景点

Amorriador de Rus

Llindar entre la Cerdanya i el Berguedà. A partir d'aquest punt, ja és visible la vall del Llobregat, i Montserrat al fons

Puigllançada

Primer cim de la sortida. Un bon lloc per esmorzar amb vistes de Castellar de N'hug, Bagà, Cercs, el Pedraforca i el Cadí
隘口

Coll de Pal

Coll entre el Puigllançada i la Tosa. S'hi pot accedir amb cotxe des de Bagà, però no s'hi pot accedir des de la Cerdanya. També pot ser un bon punt per començar la ruta, encara que la faria a l'inrevés.

Cap del Serrat Gran

És un cim secundari, intermig entre Puillançada i Tosa. A partir d'aquí prenem una carena, que només per ella, ja val la pena aquesta excursió

Tosa d'Alp

Cim real de la Tosa. És el punt més alt. Des d'aquí les vistes són a Cerdanya, Cadí i Pedraforca
观景点

Tosa d'Alp 2

Hi ha un segon montícul davant del Niu d'Àliga, amb vistes al Berguedà i Montserrat. A l'esquerra, el Puigmal
停车处

Pista Llarga

Punt de sortida i arribada, des d'on es veu el cim de la Tosa d'Alp.

• 的照片 pauramonjuan

pauramonjuan 2019-11-12

我已使用过这条航迹  验证  View more

Buena ruta, la bajada un poco dura dado que estaba helado. Si se quiere evitar la parte mas dura de la bajada, recomiendo cojer una pista de esquí y no salir en vez de seguir el telearrastre. Gracias!!!