时间  3小时 29分钟

4.7
9.32 km

浏览次数: 1474次 , 下载次数: 31次

邻近 Abella, Catalunya (España)

Bonica excursió al Puig Estela de la Serra Cavallera passant pel Coll de Pal. En cotxe passant per Sant Joan les Abadesses, ens dirigim a Ogassa, continuem per la pista que ens portaria a Bruguera, al arribar al veïnat de Prat del Pinter i una mica més enllà trobem el trencant que ens porta cap a Surroca, passem el poble i continuem per una pista encimentada fins que el ciment s'acaba, la masia abandonada de Can Quimet (1421 m). En aquest punt cal dir que es podria anar molt més enllà, tot en funció del tipus de cotxe que es disposi. Ara ja caminant continuem per la pista que s'enfila i acaba molt a prop de l'abeurador (a 2,9 Km) que es troba just sota el Coll de Pal (1776 m i a 3,2 Km de l'inici). Pel camí, a 1,9 Km de la sortida ens hem desviat per visitar el Refugi de Montserrat una construcció que es troba molt ben conservada. Al Coll de Pal girem a l'esquerra i anem carenant tot resseguin el filat del bestiar fins arribar al Puig Estela (5,3 Km i 2013 m d'alçada). Desfem el camí per la tornada.
Tota la caminada es realitza al descobert (no trobem cap arbre excepcte al primers metres de la pista), podem trobar aigua a l'inici (Font de la Roda) i a l'abeurador sota el Coll de Pal, a partir d'allà no se'n troba.
A destacar la quantitat de bestiar que trobem (vaques i xais) i les impressionants vistes al Pirineu (el Puigmal, el Canigó) i al Taga