Moving time  3小时 59分钟

5.7
11.34 km

浏览次数: 468次 , 下载次数: 23次

邻近 Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Pla de l'Ermita - Tuc de Comamarja 2562m 100 cims

L'Alfons ja porta 205 dels 100 Cims, ara li resten alguns força més desconeguts i apartats on l'aniré acompanyant si podem quadrar agendes. A més, hem amagat un catxé al cim, així aprofitem a fer geocaching d'alçada. I hem vist la falla de Taüll, com qui diu encara fumejant (es va celebrar el 13 de juliol). Hem visitat varis catxés romànics de la vall: Boí, Taüll, Pla de l'Ermita i Erill la Vall. També hem anat a saludar els companys del CPAM Balaguer a Toirigo, que demà inicien el campament amb un centenar de joves.
La pujada transcorre per un sender evident i marcat amb fites de fusta fins el km 3, passat el Pui-redó. A partir d'aquí hem pujat una forta pendent sense sender fins la Roca Roia, el tram més empipador pel fort pendent i l'herba baixa que dificulta la progressió. Fins el cim hem pujat per l'ampla carena de la Serra dels Llats, entre algunes traces de sender. Aquest tram és més agraït, i la vista d'ambdues valls és espectacular: al N la Punta Alta de Comalesbienes, Comaloforno i els Besiberris; al NO l'Aneto treient el cap al fons, darrera els Russells; a l'E marxa la carena pel Carants i Pic Roi fins als Pessons; i al S el Corronco i l'estació de Boí-Taüll.
El descens és campi qui pugui però evident, seguint la carena que baixa fins el Pla de l'Ermita pel Serrat dels Hortons i per la Pala de Palomera. No hi ha cap sender, però és fàcil gràcies a el bon estat de la pedra i un desnivell no massa pronunciat. En arribar al Pla de l'Ermita hi ha unes herbes més altes, que dificulten el darrer tram.
En tot el camí tenim la referència del punt de sortida i els pobles de la vall romànica. Unes vistes magnífiques.
Com anècdota, m'he deixat la gorra en algun punt de la pujada. Ens hem creuat amb uns veïns del Pla que baixaven en sentit contrari, i els he comentat que si la trobaven la podien deixar al nostre cotxe a l'aparcament. Doncs dit i fet, allà l'he trobat. GRÀCIES!!!!!!!!

Hem seguit el track de l'usuari GERCA, amb bon detall de l'itinerari i els waypoints