下载

532 米
10.03 公里

浏览次数: 49次 , 下载次数: 2次

邻近 Xixona, Valencia (España)

FONT DELS BASSONS - PR-CV 212 - BARRANC DEL TIO PINTADO - PARET DEL LA PENYA ROJA - PENYA DEL MIGJORN - BARRANC DE LA COVA DELS CORRALS - COVA DELS CORRALS - FONT DELS BASSONS

Comencem la ruta en la Font dels Bassons, un parc periurbà a les afores de Xixona amb història, ja que allí llavaven els tramussos per a llevar-los l'amargor. D'ací ve que també que se la coneguera com la Font dels Tramussos. Des de de la Font dels Bassons agarrem el PR-CV 212, que ve des del mateix poble de Xixona i passa pel Castell de la Torre Grossa, i anem seguint les indicacions, bé amb les pintures o bé pels pals indicatius.

Realitzem un primer tram de pujada per un camí asfaltat i pista de terra, passant per un corral on tenen oques, polits, gallines i cabres, que ens saluden al nostre pas. La senda ascendeix zigzaguejant pel Barranc del Tio Pintado, acostant-nos a les grans i impressionants parets verticals de la Penya Migjorn, fins a arribar a un serral als peus del cim. Observem el color de la roca calcària, de tons ataronjats i vermellosos, la qual cosa li porta a ser coneguda també com la Penya Roja. Durant l'ascens veiem als voltors lleonats sobrevolant la penya, els quals es desplacen des de la Serra de Mariola aprofitant els corrents d'aire.

Des del serral fins al cordal abans d'arribar al cim, passem per un tram bastant complicat i sempre seguint les marques del PR, el qual ens porta a anar amb compte. Una vegada en el cordal, continuem fins a arribar al vèrtex geodèsic, on disfrutem de les vistes cap a la costa i la Foia de Castalla, amb la Serra del Maigmó cap a l'oest. Cap a llevant,veiem la silueta del Cabeçó d’Or i, després d'ell, el Puig Campana, el Ponoig i fins i tot el Bèrnia. També veiem clarament la Serra d'Aitana, Serrella, Serra dels Plans, fins i tot el Montcabrer.

La baixada la fem seguint el PR-CV 212, on passem per la Cova dels Corrals. Més tard prenem un desviament a la dreta, senyalitzat amb un indicador de la senda, per a tornar pel camí pel qual hem pujat, tornant per ell fins a la Font dels Bassons.