1,717 m
4.4
8.9

邻近 Caserito, Castilla y León (España)

[EN]
Hiking path climbing to the Peña de Francia and starting and ending at the La Albereka camping park.
We start following the main road (be careful!) for around 500m before entering a dirt road that we will follow for around 3,5km. The main challenge starts here has we commence climbing to the Peña de Francia following the GR-10. It's a 5km long steep climb not suitable for the faint hearted. From the top we have a fantastic 360 degrees view to the Sierra de Francia and the great plains to the north. It's a nice place to stop and have a rest. The old convent and chapel are worth visiting. There are no fountains in the way nor at the top so one must take what's necessary to eat and drink with him.
If the climbing is hard, the descent should not be underestimated as it offers some technical difficulty because of all the loose stones in the way.
After 3,5km we turn left, taking the PRSA-9 path and later the PRCSA-17 until we reach the main road that we will have to follow for about 1,7km (be careful!).
Both the PRSA-9 and PRCSA-17 take us through nice oak and chestnut tree forests where we can find huge trees.

[PT]
Trilho que nos leva ao topo da Peña de Francia, com início e fim no parque de campismo La Albereka.
Começamos por caminhar ao longo da estrada de alcatrão (cuidado!) durante cerca de 500m antes de tomarmos um caminho de terra batida à direita que vamos seguir por cerca de 3,5km. Aqui começa o verdadeiro desafio, ao começarmos a subida para a Peña de Francia seguindo o GR-10. É uma subida bastante inclinada com uma extensão de 5km, não adequada a caminheiros que não esteja em forma. Do topo da Peña tem-se uma fantástica vista de 360º para a Sierra de Francia, avistando-se também as planícies a Norte. Este ´um bom local para parar e descansar. O convento e a antiga capela são locais que vale a pena visitar. Não há fontes aqui nem no caminho pelo que é conveniente trazermos connosco o essencial para beber e comer.
Se a subida é difícil, a descida não deve ser menosprezada já que se reveste de alguam dificuldade técnica, devido às muitas pedras soltas no caminho.
Após 3,5km, viramos à esquerda pelo trilho PRSA-9 e mais tarde pelo PRCSA-17, até chegarmos à estrada de alcatrão que seguimos depois por cerca de 1,7km (mais uma vez, cuidado com o trânsito!).
Tanto o PRSA-9 como o PRCSA-17 levam-nos por florestas de carvalhos e castanheiros onde podemos encontrar ávores colossais.