时间  4小时 42分钟

6.1
12.26 km

浏览次数: 310次 , 下载次数: 16次

邻近 Ulldemolins, Catalunya (España)

Venta de la Llena - Colldemònecs - Grau de l'Euga - Mas del Soleràs - Cova de la Falconera - Ermita de Sant Bartomeu de Fraguerau - Venta de la Llena.
Ruta circular pel nord de la serra del Montsant, sortint de la Venta de la Llena baixa fins al mas del Soleràs pel grau de l'Euga, segueix el curs del riu Montsant i puja per l'ermita de Sant Bartomeu de nou al punt de partida.
Comencem en el punt més alt de la ruta. La primera part, fins que baixem pel grau de l'Euga al mas de Soleràs, és molt aèria, avancem carenant o resseguint el perfil de les capritxoses formacions rocoses. Sempre en alçada, hi ha alguns passos exposats i d'altres on s'ha de fer petites desgrimpades. Les vistes, amplíssimes i sorprenents del Montsant en tota la seva esplendor, conviden a aturar-nos en més d'un coll o punta i quedar-nos-hi un moment "abduïts" pel paisatge. Aquesta part, menys transitada, amb el sender una mica tapat en les zones amb vegetació (matoll baix) i l'absència d'aquesta en les zones rocoses (sobretot al pas de l'Euga), tot i les fites, fa que sigui bastant perdedora.
Davant mateix del mas del Soleràs travessem el riu Montsant en el punt que ens sembla menys profund, a partir d'aquí la ruta el segueix i és menys exigent, hi ha zones obagues on la vegetació és densa i el sender, més transitat, no té pèrdua. Ens desviem un moment per enfilar-nos a la curiosa cova de la Falconera. Reprenem el camí, passa per l'aiguabarreig i s'endinsa al congost de Fraguerau, riu amunt. El deixem al pont Penjat, on agafem el GR-65-5, que el creua seguint el barranc de Sant Bartomeu, en constant pujada i en un bonic entorn, fins a arribar a l'ermita. Una estoneta per gaudir d'aquest racó singular i seguim barranc amunt, passarem per sota d'unes roques enormes despreses de la muntanya. Finalment, el GR, sempre en pujada, deixa el barranc i passa per una zona de vells conreus amb marges alts de pedra, per arribar a la vora de la C-242, en l'últim tram la segueix pel costat fins que trobem de nou la Venta.
Preciosa ruta que d'entrada ens mostra una part poc coneguda de la Serra del Montsant, ens sorprendrà per les seves vistes i entorn, encara que vol una mica de perícia. A partir del mas del Soleràs ja és fàcil de seguir i contrasta per la densa vegetació al llarg del riu i pel paisatge tancat al congost de Fraguerau. La pujada per Sant Bartomeu i el seu particular emplaçament arrodoneixen un recorregut variat i molt bonic. Una bona dosi de Montsant.

Temps en moviment: 3 h 19 m.

Ermita de Sant Bertomeu

2则评论

• pilucallaz 2019-3-31

我已使用过这条航迹  验证  View more

Bonita y variada ruta. Hay que ir atento al track y a los hitos, ya que si no, es fácil despistarse. Los pasos aéreos se hacen sin dificultad, pero con cuidado. Para pasar el río, nos tocó descalzarnos, pero después me dijeron que hay un puente metálico. La parte del GR después de la ermita es espectacular. Gracias por compartir!

• 的照片 Anton Noiser

Anton Noiser 2019-4-1

Gracias a ti por la valoración y el comentario, pilucallaz. Me alegra mucho que la ruta os haya gustado, el Montsant es realmente especial.