时间  4小时 55分钟

5.8
11.52 km

浏览次数: 52次 , 下载次数: 3次

邻近 Juncosa, Catalunya (España)

No deixeu de fer aquest recorregut, per mi es molt recomanable principalment la part inicial del mateix que transcorre per la zona mes obaga del Montmell, molt maca i amb força vegetació (el Codony, el Torrent de Pedrafita, la Torrosolla amb la seva espectacular alzina i fins el Pi de les Tres Soques), després puja al Puig de la Talaia i acaba per l’Ermita de St. Marc i el seu entorn.

Aproximació: A Rodonya, agafem direcció a Can Ferrer de la Cogullada i després d’haver passat pel mig d’aquest poblet, continuem fins a trobar una ampla clariana que hi ha a la dreta de la carretera (WP 12), entre els PK. 12 i PK. 13, on deixem els cotxes.

Descripció del recorregut: Comencem a caminar, baixant per la zona del Codony i el Torrent de Pedrafita, arribem a un ample camí on anem a lesquerra i als pocs metres el deixem per agafar el sender de l’esquerra (WP 01), que ens portarà a la Torrosolla i a la seva espectacular alzina (WP 02), poc mes endavant deixem el camí que planeja direcció al Mas de Cal Magí Vidal i agafem el sender (WP 03) que per la dreta va pujant direcció a l’Area Recreativa del Montmell. Abans d’arribar al Collet enllacem amb un sender mes trillat on girem a l’esquerra, el sender es força planer i agradable i s'hi troben alguns panells informatius de la vegetació de la zona. Transitem pels senders dels itineraris dels “Territoris de Reconquesta” i en arribar a un encreuament senyalitzat (WP 04), anem a la dreta, passem pel costat de l’imponent “Pi de les Tres Soques” (WP 05) d’on seguim per un tram força costerut i tècnic, fins arribar a un nou encreuament (WP 06), agafem el sender de la dreta per pujar al cim del Puig de la Talaia (WP 07 i 08) i tornar a l’encreuament, per seguir ara el sender de la dreta, direcció al Coll d’Arca, la forta baixada es feixuga i amb molta pedra solta (compte amb les lliscades). Acabada la forta baixada i en arribar un pal, sense cap indicació, girem a l’esquerra, aviat arribem a un camí (WP 09 i senyalització de la Capella de St. Marc). El seguim per l’esquerre uns 450 metres fins que una fita a l’esquerra ens marca el punt on comença el sender que agafem (seguint el camí s’arriba a la Capella de Sant Marc, que no es te que confondre amb l’Ermita del mateix nom), aquest sender fa drecera i ens porta al camí pel que arribarem a l’encreuament del Coll de Cal Magí Vidal (WP 10), creuem la carretera i seguim fins arribar a l’Ermita Romànica - Gòtica de Sant Marc (WP 11) seguim direcció al Coll de Mas Solà, continuem pel camí que inicialment transcorre pel uns camps de vinya i després pel mig del bosc i arriba a la carretera, en el mateix punt on tenim els cotxes.

Dificultat: L’he posat com a moderat, pel tram tècnic que es troba després del Pi de les Tres Soques i principalment per la feixuga i forta baixada direcció al Coll d’Arca on en arribar a un turonet, hem seguit per la dreta, si be aviat la traça es perd i hem tingut que anar girant a l’esquerra sense corriol clar, fins a enllaçar de nou amb el sender.

Orientació: Recorregut amb trams ben senyalitzats i d’altres que no ho estan, pel que cal fer-lo amb l’ajuda del GPS.

01 Encreuament

El sender, després de transcorre una estona pel Barranc de Pedrafita i arriba a una pista. Agafem el sender de l'esquerra

02 La Torrosolla

Restes del Mas i alzina monumental

03 Encreuament

Nou encreuament no senyalitzat. Deixem la pista que va al Mas de Cal Magí Vidal i agafem un sender a la dreta, direcció a l'àrea recreativa del Montmell

04 Encreuament

Camins dels Territoris de Reconquesta (Senyalització) Anem a la dreta, direcció a la Talaia

05 Pi de les Tres Soques

Tot pujant a la Talaia, trobem aquest pi espectacular, al costat del sender.

06 Encreuament

11 Ermita de Sant Marc

废墟

12 Aparcament al Codony

Mas al costat e la carretera