3.2
6.5
12.91 km

浏览次数: 124次 , 下载次数: 4次

邻近 Monistrol de Calders, Catalunya (España)

Caminada matinals de Diumenge del GEMI (Grup excursionista Moianés Independent), per els voltants de Monistrol de Calders. Tot seguit la crónica del Xavier Rius :Avui 46 caminants del GEMI del Moianès hem fet la caminada del segon diumenge de mes, per Monistrol de Calders, en un matí que per la temperatura semblava d'estiu.
Hem sortit pel carrer del Horts sobre la Feixa Llarga, anant pel costat de la Riera de Sant Joan fins arribar al gorg del Saladric, apte pel bany. Seguint per la riera, hem arribat al Moilí d'en Sala, que ara és un casa de turisme rural. I per corriols humits i ombrívols hem passat per la Resclosa del Molí i més gorgs i piscines naturals fins els brolladors de Rubió, d'on brolla el caudal permanent d'aigua de la riera, donat que més amunt el llit de la riera ja estava sec.
Hem esmorzat a la casa de Rubió, i seguint corriols i trams de camí per boscos de pi roig, hem entrat al terme de Castellterçol, fent un tram del GR 177 fins la casa de la Sala de Sant Llogari.
Allà hem començat el retorn pujant per un corriol més solell fins el Collet de Sant Llogari on hi ha la fita que delimita el límit dels termes de Castellterçol, Monistrol de Calders i l'enclavament de Marfà que pertany al Castellcir.
Patint ja una mica la calor, hem arribat a la gran pedra del Codro Bressol que es diu que era una tomba medieval. La parau la Codro és com s'anomena a Monistrol als Códols o perdres grosses.
Seguint un corriol que pujava i baixava, a trams sense ombra, hem passat per una barraca de vinya molt ben conservada, arribant a Monistrol poc abans de la una del migdia pel carrer de la Costa del senyor.
En total 13 km i un desnivell positiu de 380 mentres.
Felicitats al Pedro per l'organització i les explicacions!