Uploaded 2013年4月12日

2.9
5.8
11.51 km

near Puigmoltó, Catalunya (España)

Agradable caminada circular i planera. Veurem tot de masos a quin més bonic.

Altres sortides a prop:
Vilanova a Sitges per Miralpeix i tornant Voramar 12km
Passeig a la Cova Negra 7km
Mas Alba a la Cova Negra 10km

Aproximació:

Podem fer el circuit des de molts punts amb bon aparcamment: Solers, Ribes, Puigmoltó...etc

Recorregut:

Avui sortim prop Mas Cocons i per corriols arribem a Puigmoltó entrant pel corriol de Les Farigoles, travessem aquest tranquil poble i anem al Mas del Carç, veiem l'ermita amb el seu rellotge de sol "JO SENSA SOL I TU SENSA FE, NI TU NI JO SOM RES".

Seguim entre garrofers i blat per la plana fins arribar a Can Coll, emblemàtica propietat de Ribes. Contemplen la gran galeria porxada de dos pisos i just al passar pel davant veim la bonica tribuna de la façana principal.

Travessem la Riera pel pont de Can Coll i just al final agafem un corriol a l'esquerra,que baixa a la seva llera. Des de sota veiem la seva estructura i uns pins imponents.

Seguim riera amunt fins Sota Ribes (Casa del Terme) per pujar al Castell, mirador del poble amb l'esglesia al darrera. Agafem el camí de can Sidro fins sortir a l'asfaltat girem a l'esquerra y passem sota Can Ramon (celler del Montgròs amb DO Penedès, es pot adquirir vins i concertar visita) i a la curva el deixem trencant a la dreta.

Petita pujada entre vinyes i el Montgrés al front, arribem al Mas del Montgrós, avui mig abandonat i sense les palmeres de l'entrada. Petita baixada amb la masia de can Massalleres a la dreta i només creuem l'autopista agafem un corriol a la dreta que zigzaguejant entre pins ens acosta a una de les mes belles construccions.

Arribem a Can Martí del Mas Roig per darrera, passsem la porta principal i en contemplar des de davant veiem la seva bellesa. Domina la plana amb vistes a mar. Envoltada de ferms marges de pedra seca entre conreus molt cuidats, avui no hi ha caballs... quins temps....

Seguim per donar la volta al imponent Mas Solers, pero esta tancat i des de lluny no s'aprecia la seva bellesa. Agafem el camí de terra lateral i creuem per sota el camí dels xiprers.

Petita pujada i som a la cimentada, seguim a la esquerra i despés d'un petit bosc sortim al conreus d'un edifici singular, Can Xuriguera o "les punxes" com l'anomena molta gent.

Caminem per la plana i just creuar el pont som al lloc d'inici