下载

1,436 米
8.45 公里

浏览次数: 34次 , 下载次数: 5次

邻近 Castellar del Riu, Catalunya (España)

Bonica excursió que ens porta pels Rasos de Peguera i on les fotos per molt bé que quedin no fan justícia als fantàstics entorns pels que ens movem. Poca dificultat tècnica, tan sols un parell de grimpades que, amb l'ajuda d'un cable i una cadena ens faciliten la pujada.
La ruta es comença al santuari de la Mare de Déu de Corbera i el corriol de seguida s'enfila fins a trobar la pista que, baixant una mica (ja va bé per recuperar aquest començament tan dret que portàvem) ens condueix cap a les runes de Can Déu, passem pel corriol de darrera la casa i ja ens tornem a enfilar, ens trobarem el corriol que farem de tornada i més endavant passarem molt a prop de la font de Tagast, ja hi passarem de baixada però si volem proveïr d'aigua hi podem anar, són quatre passes encara que pel track sembli una mica més separada. Nosaltres la deixem per la tornada i continuem pujant cap al coll d'Estela fins el filat. Ens dirigim cap a l'esquerra cap al Cogulló d'Estela. Quan ja ens apropem al primer objectiu de la sortida ens trobem el Cable d'acer que ens ajuda a pujar, però sobretot a la tornada per baixar ja que les pedres estan molt gastades i rellisquen bastant. Després d'això ens trobem un pas encaixonat entre roques i al cap de ben poc ja ens trobem al cim del Cogulló d'Estela...Quines vistes llàstima que no veiem el Pedraforca, tan a prop que el tenim...Baixem per on hem vingut i seguim el filat del coll d'Estela i ens encaminem cap al Roc d'Auró. Uns 150 metres després d'haver-nos creuat amb el camí que hem vingut ens trobem amb dues fonts una a cada costat del corriol i poc després ja ens podrem tornar a enfilar aquesta vegada amb una cadena per arribar al segón cim d' avui.Quan baixem d'aquí a la que poguem enfilem directes cap a la Torreta dels Enginyers com si seguíssim la carena. Un cop passats un parell de punts que ens fan enfilar per alguns rocs ja pugem cap a la torreta, que és molt menys costeruda que els altres dos que hem fet. Fins l'antena i el vèrtex geodèsic. D'aquí anem baixant sense un camí aparent al començament enmig del bosc de pins i cap als prats del coll de Tagast, i d' aquí cap a la font de Tagast, seguirem baixant i ja ens trobarem el camí que hem fet de pujada. Coses a tenir en compte... les pedres que patinen molt de tan gastades que estan i les vaques, que per no acostar-nos-hi hem fet algunes coses rares que segur que al track es veuen (revolts estranys enmig d'algun prat).

Bassa dels Rasets

Can Déu

Runes de Can Déu, enlloc de passar pel davant de la casa hem d'agafar un corriol per passar pel darrera de les runes.

Cogulló d'Estela

Coll de Tagast

Font de Tagast

Fonts

Aquestes fonts ens les trobem al mateix punt pujant al roc d'Auró a banda i banda del camí. Estan a tocar.