Moving time  2小时 35分钟

4.1
8.14 km

浏览次数: 18次 , 下载次数: 1次

邻近 les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Es una ruta moderada i atractiva per la diversitat d'ambients que hi trobem.
Arranquem del pàrquing "punt d'informació" que hi a prop del cementiri de les Planes d'Hostoles, recomanem no aparcar en el pàrquing del cementiri perquè us poden multar amb un import de 100€, ens ho han recomanat els mateixos veïns.
A partir d'aquí agafem la carretera que va a Cogolls i més o menys a mig camí trobem a ma dreta el trencant direcció al gorg del Molí dels Murris, un paratge encantador i refrescant. Amb la intenció d'arribar-nos fins a la cova de l'Avellaner, tot resseguint la riera de Cogolls, on antigament hi passava el camí, ens hem topat en que el propietari de les terres, ha ballat tota la seva gran finca amb filat espinós i no hem pogut passar, hem provat de donar la volta pels camps de l'entorn i no ens hem sortit, per tant hem reculat de nou fins a la carretera de cogolls amb la intenció d'anar al Castell d'Hostoles.
Gràcies que hem sentit soroll de bicicletes de muntanya que baixaven pel mig del bosc en el mateix moment que hem arribat a la carretera, hem deduït que per allà passava un possible camí que ens portava directament al Castell d'Hostoles, i efectivament ha estat un encert, doncs ens hi ha portat directament, és un camí molt fàcil i poc perdedor, doncs durant tot el camí s'entreveu moltes vegades el castell.
Hem pujat al castell pel costat oposat del habitual, i un cop a dant hem gaudit de les precioses vistes de la zona volcànica de la Garrotxa, en un primer pla del Puigsacalm i al fons els Pirineus ben nevats.
Actualment el Castell d'Hostoles, que data entre el segle IX i X, i que fou infeudat al Compte de Besalú, esta en fase de rehabilitació i es poden entreveure els vestigis de la història i la seva activitat.
Tot seguit hem baixat pel vesant sud, camí habitual que arranca de la mateixa carretera C-63 d'Olot i un cap travessada la carretera ens apropem al riu Brugent que desemboca a l'esquerra del Ter, i tot resseguint-lo hem gaudit de les magnífiques i refrescants gorgues.
Avui només n'hem vist una part, la més important d'aquest vesant és el Gorg de la Plana, i després d'aquest, hem resseguit per la riba, on hem trobat la cova de la reixa, la resclosa i el canal de regants, fins arribar de nou al poble de Les Planes d'Hostoles.
Una molt bona ruta per gaudir de diferents ambients naturals. Us la recomanem.

Punt d'inici

Notes de interés

照相

Mai no podrem contra natura.

Trencant del Gorg del salt del Murri

Fauna del gorg del Molí del Murri

Salt d'aigua del Molí del Murri

Pas del gorg del Molí del Murri

Salt d'aigua del Molí del Murri

Pas del gorg

A dalt del Gorg del Molí del Murri

照相

Les gorguetes i basses de la riera de Cogolls

照相

Trencant direcció al castell d'Hostoles

Viste amb el Puigsacalm i el Pirineus al fons

A punt d'arribar al Castell

Cordada per arribar-hi

Vestigis del Castell

照相

Un cop a dalt, vista de les ruïnes.

照相

L'escala d'accés a la part alta, no apte pels que pateixen vertigen

照相

Vistes del castell des la vassant sud

El Castell d'Hostoles al fons

Indicatiu de la pujada al Castell d'Hostoles des de la Carretera C-63

El Brugent

El Gorg de la Mola

Cova de la reixa

照相

Salt del gorg de la Mola

El Gorg de la Mola

Resclosa

照相

Comença el canal de regants