时间  2小时 49分钟

4.4
8.8 km

浏览次数: 84次 , 下载次数: 4次

邻近 el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Una matinal ben entretinguda dins de la Grevolosa però llàstima que al mirador del Collsacabra la boira no ens ha deixat veure rés. La ruta està senyalitzada, primer seguint el Gr i posteriorment amb marques grogues. Tot i així recomanem plànol o GPS. No hi ha fonts. Tampoc hi ha cap dificultat tècnica.

Sortim del trencant del Manguet, on hi hem arribat sortint a Sant Andreu de la Vola a la C-37 i agafant la carretera de Puigillem al Prat de La Vola. Deixem el cotxe i comencem a caminar per la pista que creuarà quatre vegades el riu Fornès, fent curiosos i bonics meandres.

Passarem la casa pairal del Güell fins arribar just al trencant del Prat de la Vola, aquí un pal indicador a l'esquerra i sobre el marge senyala la Grevolosa per una pista que s'enfila una mica. La pujada per sota el Serrat de la Punxa és extraordinària, és realment caminar sobre una catifa de fulles, en aquest cas de roure.

La pista no té cap desviació fins arribar al corriol que va fins el mirador del Collsacabra, és un corriol costerut que marxa cap a llevant fins arribar a un collet on un cartells indicador senyala el Mirador. Aquest és un punt excepcional, amb una panoràmica preciosa sobre Cabrera, llàstima que avui la boira no ens ho ha deixat veure i gaudir com hem fet en altres ocasions.

Retrocedim pel mateix camí fins a l'encreuament amb arribar a la pista de la Grevolosa. Aquí el panorama ha canviat doncs han desaparegut els roures i ara la fageda és qui domina el tros. Poc més enllà ja comencem a veure exemplars impressionants de faig amb una alçada i un diàmetre espectacular.

Arribem a la font de la Grevolosa i comencem la baixada pel mig de la fageda del mateix nom, on avui amb la boira sembla un bosc encantat. El paisatge és extraordinari, combinant arbres enormes amb pedres i arrels. Seguim el camí que ens porta davant dels arbres monumentals catalogats per la Generalitat. Fantàstic.

Al final baixem cap a Sant Nazari i no pel dret per evitar patinades doncs està molt moll. Sant Nazari és famós per ser on residia el divertit "rector de la Vola". Actualment i després de les darreres restauracions està molt bé.

Baixem per la riera per un corriol ben cuidat amb graons de fusta per no patinar, creuem el pont i arribem a la carbonera, un racó on s'explica com funcionava el tema del carbó antigament.

Ara el corriol s'ha convertit en una pista ample que ens baixarà fins a la carretera de Piguillem al Prat de la Vola, on desfent el camí d'anada arribarem al cotxe. Ç

Total tres horetes precioses.
简易庇护所

EL GUELL

Foto del GÜELL
全景

MIRADOR DEL CABRERÈS

Foto des del mirador
路口

BIFUCACIÓ

Cal agafar el camí de la dreta
水源

FONT DE LA GREVOLOSA

Foto des de la font de la Grevolosa