zubeyir

3.5
7.02 km

浏览次数: 684次 , 下载次数: 26次

邻近 Toluklar, Çanakkale (Türkiye)

Yürüyüşümün 2. gününün son etabı. Dinlendikten sora öğleden sonra tekrar yürümeye başladım. Bu kısmın zorluğu hızlı bir şekilde 1450 m rakımdan 500 m'ye inmek oldu. Yolun bazı kısımları çok dik. Taşlık ve bozuk zemin sırtınızda yük ile inişi zorlaştırıyor. Dizlerime çok yük bindi ve ayak bileğimi burkmak sürekli bir tehlikeydi. Taş olmayan yerlerde ise yolda bir tabaka oluşturan kuru çam yaprakları da dik inişlerde kayma ve düşme için önemli bir risk.
Bütün bu zorlukları atlattıktan sonra muhteşem bir vadinin ortasında, gürül gürül suların aktığı Ayazma bekliyor. Ayazma içerisinde tesisler ve ziyarete gelenler var. Hava karardıktan sonra günlük ziyaretçiler gidiyor. Tesislerdeki insanlar, muhtemelen civar köylerin ahalisi, günün sonunda keyif ve neşeli sohbetlerden sonra ışıklarını söndürüp köylerine döndüler. Gece etrafta ne ışık ne de insan vardı. Uzaktan gelen köpek ve sürü sesleri ve gecenin içinde uzaklardan bir tüfek sesi.
Manzara
Orman binasının yanındaki çeşme
Orman binası
Ayazma'ya inmek için orman yolundan ayrılarak soldaki patikaya giriliyor.
Patikadaki taşlar inişi zorlaştırıyor
Dört yol ayrımı - soldan aşağıya git
Taşlık ve bozuk zemin yük ile inişi zorlaştırıyor
Yol ve ağaçlar
Burada yol biraz daha düzgün
Yol buradan ayrılıp ormana içine dalıyor
Buradan inmek daha kolay
Ormandan çıkış yerim ve yukarıdan gelen yol
Sağdaki indiğim yol
Buradan Ayazma'daki su ve insanların sesi duyalabiliyor
Çeşme
Manzara
Bilgilendirme tabelası
Dere
Haşmetli ağaçlar
Ayazma ilk güzellik yarışmasının yapıldığı yermiş: Yarışmayı düzenleyen Zeus; yarışmacılar Atena ve Afrodit; jüri ise Paris.