4.4
17.46 km

浏览次数: 211次 , 下载次数: 4次

邻近 Sviloš (Serbia)

Datum: nedelja 19. april 2015.
Naziv ture: Fruškogorski NEmaraton NEmarkiranim NEstazama ili skraćeno Antimaraton
Trasa: skretanje za Vilu Ravne - Dolina mira - Trešnjevac - ostaci utvrđenja Obadovo - vodopad-kaskade Obadovo - Zeleni vodopad - skretanje za Vilu Ravne
Putanja: kružna
Pređeno: 15,8 kilometara
Proteklog vikenda je u okviru priprema za Fruškogorski Maraton (koji je sledećeg vikenda), održan takozvani Fruškogorski nemaraton nemarkiranim nestazama ili skraćeno Anti-maraton :)
Prešlo se ne toliko puno kilometara ali ni jedan jedini metar markiranim stazama. Išlo se na momente i četvoronoške, pa se može reći da je to bila sušta suprotnost regularnom maratonu, gde se uglavnom ide po dobro utabanim i obeleženim stazama. Otuda i rezervni naziv: anti-maraton. :)

Još jedna uspela zajednička akcija Planinara Slaninara i Staza Zdravlja. Ko je bio nosioc ture - teško je reći. Jer dok su jedni bili brojniji, drugi su sa dva mozga njihovog "dual-core" jezgra, osmislili i izrutirali celu turu, uspešno je vodili i korigovali usput, a obezbedili su i logistiku. Do izražaja je došlo iskustvo, znanje, potkovanost i poznavanje terena, hardver i softver.

Pored nas, parkirala su se kola sa planinarima iz Sremske Mitrovice koji su takođe došli da pešače i uživaju u ovom delu Fruške gore. Nije ni čudo, kad je njima ovo bliže nego nama.

Ono po čemu će ostati zapamćeno današnje pešačenje je i kuriozitet da smo išli sa čak 4 GPS uređaja, koja su - svaki za sebe, beležili putanju. Ipak, da ne bi unosili zbrku, objavili smo samo 1 trek.

Inače, jedna od ideja je bila i da na današnju turu ponesemo burence od 5 litara bavarskog piva i gore ga ispijemo. Ipak, to je odloženo za drugi put, pa je kao osveženje kod Obadova poslužilo češko pivo Březňák koje je taman stiglo iz Praga. Šifra: Plastika je plastika, al bure je bure!
Ludo krivo drvo na Fruškoj gori: Jedno od nekoliko, izrazito neobičnih, drveća na Fruškoj gori...
Drvo se nalazi u neposrednoj blizini jednog od retkih ostataka utvrđenja na Fruškoj gori, nekada rimskog, a kasnije srednjovekovnog utvrđenja Obadovo, koje je sa juga štitilo tada važno uporište Bononiju, danas Banoštor, nekada važnu luku na Dunavu.

Kad u šumi uspete da pronađete kamene ostatke utvrđenja Obadovo, na istoj lokaciji ugledaćete i ovo neobično drvo.

U svakom slučaju tura je kombinacija lakših i čak sasvim prijatnih deonica uz potok - i veoma teških, tako da se ovakva ne preporučuje baš svakom. Možda eventualno uz izvesne modifikacije.