下载

1,682 米
11.97 公里

浏览次数: 27次 , 下载次数: 2次

邻近 Espot, Catalunya (España)

PRAT DE PIERRÓ - PONT DE LA GORGA - RIU ESCRITA - PLAÇA DELS ARBRES - ERMITA I FONT DE L'ERMITA - ESTANY DE SANT MAURICI - FONT DE SANT MAURICI - PANORÀMICA A ELS ENCANTATS - ESTANY DE SANT MAURICI - CASCADA DE RATERA - REFUGI ERNEST MALLAFRÉ

Ruta que ens porta des del Prat de Pierró, vorejant el riu Escrita en un suau ascens, fins l'Estany de Sant Maurici i la Cascada de Ratera, dins del Parc Nacional d'Agüestortes i Estany de Sant Maurici.

Comencem des del pàrquing habilitat que hi ha en el Prat de Pierró fins agafar el començament de la senda per una passarel·la habilitada i que ens porta al Pont de la Gorga. (Per arribar fins al pàrquing agarrem un desviament que hi ha en la població d'Espot ben senyalitzada, o bé en els taxis habilitats per a pujar fins el pàrquing o fins i tot al mateix estany).

Una vegada creuem el riu Escrita pel Pont de la Gorga connectem amb el GR 11 que puja fins a l'estany. Anem vorejant el riu per bona senda i per algunes passarel·les habilitades per a salvar varies torrenteres d'aigua, que en esta època son fluixes.

Apleguem a un camí asfaltat per als vehicles autoritzats que pugen a l'estany, on el creuem i continuem per la senda, passant per la Plaça dels Arbres, on els arbres monumentals i la resta de vegetació no deixa passar el sol, creant un ambient de falagueres i molsa.

Continuant per la senda deixem la Plaça dels Arbres i apleguem a un pla on es poden observar a Els Encantats. Seguim i apleguem prop de l'ermita de Sant Maurici i la seua font, però que visitarem a la tornada, igual que el desviament al refugi Ernest Mallafré. En este punt hi ha un panell informatiu del perquè del nom de Els Encantats.

Apleguem al Estany de Sant Maurici, on les seues aigües cristal·lines reflexa tota la vall. Una imatge de postal, mires per on mires. Continuem per vore la cascada Ratera i la senda ens porta a la Font de Sant Maurici, per repostar aigua en cas de necessitat. En esta senda tenim una panoràmica perfecta per vore a Els Encantats, on es pot vore perfectament els dos pics que li donen nom.

Arribem a un desviament que puja fins la Cascada de Ratera, on el soroll de l'aigua es impressionant. Hi ha un altra vista a la cascada un poc mes amunt, on encara la vista es millor.

Se'n tornem per on hem vingut, passant de nou per l'estany i a pocs metres d'ell està el desviament que porta al refugi Ernest Mallafrè, un dels refugis claus de Carros de Foc, que anem a visitar. Tornem a la senda principal i ara si que visitem l'Ermita de Sant Maurici i la seua font.

La tornada es per la mateixa senda que la pujada, vorejant el riu Escrita, i aplegant al punt de partida.

Una ruta fàcil i meravellosa per el PARC NACIONAL D'AIGÜESTORTES I ESTANY DE SANT MAURICI.