下载

2,233 m
12.4 km

浏览次数: 31次 , 下载次数: 0次

邻近 La Margineda, Andorra la Vella (Andorra)

La ruta no té cap complicació tècnica, més enllà d'una bona exigència física, especialment en el tram inicial.
S'inicia a la rotonda de la Margineda, creuant el pont romànic de pedra, i seguint el corriol paral·lel a la carretera fins a unes naus industrials.
En aquest punt agafem el camí pròpiament dit.
Els primers 400 mts (aprox) de desnivell són realment matadors, molt durs, i van resseguint la muntanya en direcció ascendent i cap a St. Julià. Passat un primer tram amb força arrels, roca, etc, creuem una estona en ziga zaga per bosc fins que el sender s'aclareix i arribem a un punt en què tenim un mirador fantàstic sobre St. Julià i tenim un encreuament de camins, en que podem prendre direcció la Pica Romana.
Però nosaltres seguim direcció collet de Costa Seda, per un tram que segueix pujant però ja amb desnivells més assimilables, passant camps descoberts, algunes bordes, i un paisatge menys boscós i ja més d'alta muntanya.
Després d'un bon esforç, i ja amb gairebé 1000 mts acumulats, arribem a una antena que torna a ser un encreuament de camins i que per a nosaltres és pràcticament la fita en que hem assolit tota la pujada.
Des d'aquest punt, seguint recte amunt podríem arribar a l'enorme creu, o al Pic Negre de Claror, però nosaltres agafem a l'esquerra cap al camí de Manyat, que ens condueix planejant, en algun tram amb pujada lleugera, fins al refugi de Prat Primer.
Bon punt per avituallament, fer 4 fotos, i emprendre la baixada pel camí que arribarà primer fins al Cortal de la Plana i més avall fins al berenador de la Comella. En aquest punt recorrem uns metres a la dreta per la carretera fins a sortir a l'esquerra on hi ha una gran antena. En aquest punt ens endinsem al bosc i seguim baixant fins a arribar primer a la Carretera de la Plana i després baixar pel camí també anomenat de la Plana fins exactament a la porta de l'Hotel Panorama.