下载

1,562 米
13.26 公里

浏览次数: 25次 , 下载次数: 3次

邻近 Arinsal, La Massana (Andorra)

Bonica ruta que ens porta fins el punt més alt d'Andorra des d'Arinsal passant pel refugi del Comapedrosa i baixant per la tartera. És una excursió exigent però nosaltres la hem fet amb una nena de vuit anys acostumada a caminar.
Per aproximar-nos al punt de sortida hem de travessar Arinsal i a la que trobem un túnel a la nostra dreta hi entrem, i, just a la sortida hem d'agafar un carrer també a la dreta on hi veiem un aparcament de sorra on si no hi ha gaire gent hi podem aparcar. Des d'aquí ja es veuen indicadors de la ruta. Comencem a caminar per pista i després passarem a corriol on la pujada ja es fa notar de bon començament però realment es fa ben agradable i se'ns va fer curta fins el refugi, cosa que ens va animar. Just abans d'arribar al refugi (on ja hi he posat un waypoint per indicar-ho) podem triar si tirar cap al refugi (que és el que vam fer nosaltres per deixar reposar una mica la nena), o baixar i tirar pel dret i travessar la vall que ens queda al davant i trobar el track a l'altra banda de la vall, a simple vista és evident el camí. Deixem el refugi tot apropant-nos cap a l' Estany Negre però enlloc de baixar i acostar-nos-hi ens separem cap a la dreta i ens apropem al començament de la carena que ens portarà cap al cim del Comapedrosa, que ens recompensarà amb unes vistes espectaculars.
Per la baixada nosaltres vam triar fer una ruta circular i baixar per la tartera però es fa molt llarga i feixuga... ara potser baixariem més directes cap a l'Estany Negre i recuperar el track que havíem fet a la pujada i tornar per on havíem vingut. Pot ser un xic més llarg però crec que guanyaríem temps.
Bé nosaltres vam tirar cap a la tartera que també ens ofereix molt bones vistes també i ens vam dirigir cap al Pla de l'Estany. Hi ha punts que segur que costa seguir el track però no us preocupeu perquè es tracta d' anar seguint tartera avall ...Les cames i els genolls sobretot agraeixen el moment d'entrar al Pla i descansar una mica de tanta pedra. Des d'aquí ja agafem un corriol més transitat i senzill que ens portarà altre cop cap a Arinsal.

Cascada

简易庇护所

Refugi del Pla de l'Estany

兴趣点

Triem refugi o fem drecera