Moving time  4小时 15分钟

时间  4小时 44分钟

航迹点数 3174

上传日期 2019年11月13日

记录日期 十一月 2019

-
-
1,161 m
613 m
0
4.5
9.0
18.08 km

浏览次数: 48次 , 下载次数: 0次

邻近 Caudiel, Valencia (España)

Caudiel - Alto de las Palomas 1156 m. - Vereda de los contrabandistas - Senda de Estajo - AJSCH
Ruta circular al Alto de las Palomas des de Caudiel pujant pel camí de la Serra que passa per la font de l'Alcabaira i baixant la senda de Estajo .
La ruta no té cap dificultat, bona part del camí es troba abalisat com a PR-CV-63.5 i el tram que no ho està (senda de Estajo) està en bones condicions i es molt fàcil de seguir.
La ruta comença i acaba en el safareig que es troba al carrer Gaibiel, on podrem agafar aigua abans de l'inici i llavar-nos un poc en acabar la ruta, que ens portarà seguint un tram del PR-CV 63.5, fins al paratge de la font de l’Alcabaira, per a portar-nos a continuació, pujant per la canyada Real del Collado, fins a la Serra, on connectem amb la Vereda dels Contrabandistes. Des d'ací, seguirem a l'esquerra a la recerca de l'Alto de las Palomas i el vèrtex geodèsic que allí es troba (1156 m.) després de passar al costat de les ruïnes del corral de Marzo. Podem gaudir de les excepcionals vistes en 360° (cap al N el Penyagolosa, la serra de Gúdar, vall del Millars...; cap a l'O el Pic Pina o Santa Bàrbara, la serra del Toro, Javalambre...; cap al S, la vall del Palància, amb la Serra Calderona de fons; cap a l'E, gaudim sobretot de la pròxima serra d’Espadá), estes meravelloses vistes han quedat una mica deslluïdes per la climatologia adversa amb vent fred i un lleuger plugim que ha fet que no ens quedarem molt temps a gaudir-les.
Tornem sobre les nostres passes fins a l'enllaç de la Serra per on pujarem abans. Ara seguirem pel cordal de la serra en direcció al Mas de Sant Joan (al qual no arribarem), pràcticament pla, la qual cosa ens permet gaudir més a fons del paisatge cap als dos vessants: a la nostra esquerra la vall del Millars i a la dreta l'àmplia vall del Palància. Este tram transcorre per la denominada Vereda dels Contrabandistes per la qual transitarem aproximadament tres quilòmetres, fins a deixar-la per a agafar una senda per la dreta marcada en un pal com a "Senda El Estajo" que serpenteja per l'interior del Barranc del Atajo i ens baixarà fins a enllaçar amb el camí de la Font de la Figuera que seguirem fins a entrar a Caudiel pel carrer Ganaderos.
No és molt recomanable en èpoques de molta calor per l'escassa ombra sobretot en el recorregut pel cordal de la Serra.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

====================================================================

Bonita y entretenida ruta, en el término de Caudiel (Alto Palancia) que comienza y acaba en el lavadero que se encuentra en la calle Gaibiel, cercano al campo de fútbol. Aquí podremos coger agua antes del inicio y lavarnos un poco al terminar la ruta, que nos llevará siguiendo un tramo del PR-CV 63.5, hasta el paraje de la fuente de la Alcabaira, para llevarnos a continuación, subiendo por la cañada Real del Collado, hasta la Sierra, donde conectamos con la Vereda de los Contrabandistas. Desde aquí, seguiremos a la izquierda en busca del Alto de las Palomas y el vértice geodésico que allí se encuentra (1156 mts) tras pasar junto a las ruinas del corral de Marzo. Después de disfrutar de las excepcionales vistas en 360º (hacia el N el Penyagolosa, la sierra de Gúdar, valle del Mijares...; hacia el O el Pico Pina o Santa Bárbara, la sierra del Toro, Javalambre...; hacia el S, el valle del Palancia, con la Calderona de fondo; hacia el E, disfrutamos sobre todo de la cercana sierra de Espadán), estas maravillosas vistas han quedado un poco deslucidas por la climatologia adversa con viento frío y una ligera llovizna que ha hecho que no nos quedaramos mucho tiempo a gozarlas.
Volvemos sobre nuestros pasos hasta el enlace de La Sierra por donde subimos antes. Ahora seguiremos por el cordal de la sierra en dirección al Mas de San Juan (al que no llegaremos), prácticamente llaneando, lo que nos permite disfrutar más a fondo del paisaje hacia las dos vertientes: a nuestra izquierda el valle del Mijares y a la derecha el amplio valle del Palancia. Este tramo transcurre también por la denominada vereda de los Contrabandistas por la que transitaremos aproximadamente tres kilómetros, hasta dejarla para coger una senda por la derecha marcada en un poste como "Senda El Estajo" que serpentea por el interior del Barranco del Atajo y nos bajará hasta enlazar con el camino de la Fuente de la Higuera que seguiremos hasta entrar en Caudiel por la calle de los Ganadero.
No es muy recomendable en épocas de mucho calor por la escasa sombra sobre todo en el recorrido por el cordal de la Sierra.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.
路口

Esquerra

照相

Canyada Real del Collado

路口

Pins - Girar a l'esquerra

路口

Esquerra

废墟

Corral en ruïnes

树木

Carrasca

涌泉

Font de Alcabaira

路口

Pal indicador

照相

Canyada Real del Collado

废墟

Mur de pedra seca en ruïnes

路口

Pal indicador

路口

Pal indicador

照相

Grup en l'Alt de las Palomas

废墟

Corral de Marzo

峰顶

Alto de las Palomas

峰顶

Alto de las Palomas

树木

Carrascal

湖泊

Xarco

废墟

Corral de los Roques

路口

Dreta

路口

Dreta per senda del Estajo

废墟

Corral del Colegial

信息

Senda de Estajo

路口

Bifurcació a la Font de la Figuera

树木

Carrasca

路口

Dreta

路口

Pal indicador

涌泉

Font-llavador de Caudiel

Building of interest

Ajuntament de Caudiel

Building of interest

Ajuntament de Caudiel

Sacred architecture

Església de la Verge del xiquet perdut

评论

    You can or this trail