3.7
7.5
14.96 km

浏览次数: 26次 , 下载次数: 1次

邻近 Castelldefels, Catalunya (España)

00.- Punt de partida i arribada: plaça del l’Ajuntament / Església. Agafarem l’avinguda “Primer de Maig” que surt del cantó dret de l’Església, seguirem per ella passada la doble rotonda i pujarem fins la plaça del castell.
Deixant la porta del castell a l’esquena, anirem recte direcció muntanya (Nord-Oest), passarem una torre de defensa, una rotonda, pujarem unes escales i seguirem recte pel camí asfaltat fins arribar a cal Ganxo.

01.- Agafarem el camí de la esquerra de cal Ganxo direcció muntanya seguint les marques blanques i verdes (SL-99 direcció la Morella). Passat Cal Ganxo agafarem la pista de l’esquerra, veurem a la dreta les ruïnes de can Gall i, poc més endavant, la Roca Negra formació rocosa, símbol del Centre Excursionista Roca Negra, a mà esquerra, en el fondo, veurem “La Guixera”. Seguint el camí i després d’una minigrimpadeta, arribarem al coll de Bertils (o de Sta. Maria) (167 m). Veurem davant nostre la formació coneguda com “la dona morta”. Girarem a l’esquerra (Sud-Oest 227º) seguint els indicadors del SL (blanc i verd) pujant pel pronunciat corriol direcció la Morella.

02.- Al final d’aquesta pujada, d’uns 400m, està el turó d’en Fanxó. Seguirem les indicacions direcció la Morella (Sud-Oest 234º). Caminarem uns 800 metres recorrent el camí que girarà a la dreta, baixarà, girarà a l’esquerra i tornarà a pujar fins el puig del Cérvol (309 m). Veurem un pi solitari, bones vistes de Castelldefels i de les muntanyes que ens envolten, destacarem la Morella al costat dret de les antenes i radar (bola blanca), l’objectiu, encara llunyà, d’aquesta caminada.

03.- Passat el puig del Cérvol, el camí farà una lleugera baixada i girarà a dreta (Nord Oest 300º), posteriorment farà pujada i es tornarà força pedregós, poc a poc s’anirà atansant a la vesant dreta de la muntanya i esquerra del fondo del canal negre. Anirem pujant per un camí estret, pedregós i amb roques planes o inclinades, força relliscoses. Quan arribarem al final del canal negre, el camí fa una marcada corba a dreta i als pocs metres trobarem una cruïlla, hem d’agafar el camí de l’esquerra (direcció Nord 355º - hi ha una fita indicadora). Fets uns pocs metres fa una corba a esquerres (Oest 270º) i haurem arribat al pla de les bases, fàcilment distingible pel petit enfonsament del terreny, la seva plana superfície i la vegetació força diferent. Des del Puig del Cérvol al pla de les bases hi ha uns 1.2 Km, però hem de considerar que la progressió és lenta si fem servir el temps com a referència.

04.- Anant pel cantó esquerra del pla de les basses i seguint la direcció Oest 270º, a pocs metres veurem un corriol entremig de la vegetació, seguirem per ell. Aviat farà un gir a Nord Oest (297º) i si ens fixem, en línia recte, distingirem la Morella amb la seva peculiar creu i a l’esquerra els puigs amb les antenes i la gran bola blanca.
El camí anirà passant per diferents paisatges i vegetacions, amb la duresa i aspror pròpies del Garraf. Quan haurem recorregut un quilòmetre des del Pla de les Bases, el camí girarà a Oest (270º) i a uns 300 metres d’aquesta corba, arribarem al abocador de la Vall d’en Joan, veient una pista que surt a ma dreta (la obviarem), agafant nosaltres la pista a l’esquerra (direcció Oest) i que anirà pel costat de l’abocador. Passats uns 250 m. arribarem al final de la vall, final de la tanca del abocador i veurem una cruïlla amb un camí marcat com GR (marques blanques i vermelles).

05.- Agafarem el GR a la dreta (direcció Nord 0º), passarem una cadena i seguirem per la pista en pujada, anirà fent diferents corbes suaus i a uns 600 metres de la cruïlla, la pista se’n va a l’esquerra (Oest), mentre que en línia recta surt un corriol direcció Nord (l’agafarem) que ens durà fins a la Morella, ja quasi a tocar. Els darrers metres fins arribar al cim s’ha de grimpar una mica, però de quasi nul·la dificultat. Hem arribat a l’objectiu de la caminada: La Morella, 593 m., sostre del parc del Garraf. Val la pena descansar tot gaudint de les vistes als quatre vents.

06.- Iniciarem el camí de tornada fent el mateix recorregut, però al inrevés. Sortirem de la Morella direcció Sud, pel corriol (GR) estret i pedregós, fent la petita desgrimpada inicial, quan arribem a la pista seguirem direcció Sud, en baixada i amb l’abocador a ma esquerra. Arribarem al final del abocador, a la cadena del camí i a una cruïlla. Girarem a esquerra (direcció Est 84º), deixant el GR i agafant una pista que va pel costat dret del abocador. A uns 500 metres, hem de deixar la pista i girar a ma dreta per un corriol (hem d’estar molt atents de no veure’l) que continua direcció Est (mentre que la pista que hem de deixar gira a direcció Nord Est). Sense deixar aquest corriol estret, pedregós i en baixada, hem d’anar reconeixent els paisatges vistos durant la pujada. Passat quelcom més d’un quilòmetre hem d’arribar al Pla de les Bases amb el seu paisatge i vegetació tant característic.

07. Al Pla de les Bases, seguint per la seva dreta i direcció Est, a la cantonada del pla hem de veure i agafar un corriol direcció Sud que en baixada i pedregós ens durà pel cantó dret del canal negre en direcció Sud Est i veient el mar al fondo. Fets uns 600 m des del Pla de les bases per aquest tortuós corriol, veurem com gira a dreta direcció Sud Est (155º) tot sortint de la basant del fondo. Aviat farà una corba a esquerra en un camí ple de pedres i en lleugera baixada, després iniciarà una lleu pujada amb gir a l’esquerra que ens durà fins al puig i pleta del Cérvol.

08.- Seguint el camí pel cim, arribarem al inici d’una forta baixada direcció Nord Est (31º) i d’uns 400 metres de recorregut. Arribats a baix, el camí tornarà a pujar girant a dreta (direcció Est 97º) i després girarà a esquerra direcció Nord Est (55º) suavitzant el pendent. Als pocs metres arribarem al puig del Fanxó, Seguint el camí direcció Nord Est (32º) farem una forta baixada d’uns 350 m. fins arribar al coll de Bertils (o Sta. Maria), a on girarem a mà dreta pel mateix camí que hem agafat per pujar des de cal Ganxo. Poc abans d’arribar a aquesta masia, a mà dreta hi ha unes escales (en la fita diu “la Guixera”), les baixarem, passarem una passarel·la de fusta i tot recte hi ha un altre tram de escales que baixarem fins al final, seguirem per una pista direcció Sud-Est (118º) tot recte fins arribar al pícnic de can Roca. Seguirem baixant per la pista fins trobar el carrer del Castanyer, l’agafarem fins que fa una corba a mà esquerra, agafarem a mà dreta el carrer Dr. Fleming i seguirem baixant fins arribar al parc de la muntanyeta.

10.- Traspassarem el parc en direcció Sud. A l’esquerra del parc podrem veure un petit estany i d’avant d’ell s’inicia la Rambla de Josep Tarradellas, l’agafarem direcció Nord Est, i a uns 70 m. veurem el carrer pintor Serra Santa girarem per ell a ma dreta i tot recte ens durà, creuant el carrer Santiago Rossinyol, a la plaça del Ajuntament / Església, inici i final d’aquest recorregut.