时间  2小时 32分钟

4.9
9.76 km

浏览次数: 12次 , 下载次数: 1次

邻近 Castellcir, Catalunya (España)

Una bona passejada pel Moianès, abans de tornar al confinament municipal. Deixem el cotxe poc abans del passant de Sant Andreu, on hi hem arribar des de Castellcir agafant un camí al costat de la pista esportiva municipal. La ruta no té cap dificultat tècnica. No té aigua i no està senyalitzada, cal doncs mapa o millor encara GPS.

Comencen a caminar en direcció al Sud-Est fins a trobar la Riera de Castellcir, en un paratge on hi ha dues basses molt grans que li donen un aire bucòlic molt agradable. Tot i el fred que fa, no veiem gel enlloc. Continuem pel costat de la riera fins a divisar l'església parroquial de Sant Andreu.

Sant Andreu de Castellcir és una església originàriament romànica de la quan només en queda una absidiola amb arcuacions llombardes i un mur al cantó nord. Les transformacions l'han malmès molt i no té cap interès arquitectònic més. No hi hem pogut entrar i veure els capitells antics que diu que hi ha sota el cor. Com a curiositat, una llegenda explica que l'església està separada del poble i en un lloc apartat perquè el senyor de Castellcir no la volia veure des del castell donat que havia assassinat el capellà en un acte de bogeria.

Refem el camí fins al passant de Sant Andreu i anem per la riba esquerra de la riera la qual anem vorejant, fins arribar davant d'una tanca per a vaques que hem de passar pel costat. Quan trobem uns plans, arribarem fins el final per baixar cap a la Riera i canviar de riba per seguir al costat del torrent de Centelles.

A partir d'aquí anirem pujant xino-xano observant un paisatge emboirat que de tant en tant s'obria per deixar veure prats i muntanyes. Comencem a fer unes quantes ziga-zagues per remuntar el desnivell que ens portarà fins el Castell de Popa o de Castellcir.

El Castell de Popa és un castell romànic de defensa de la vall de la riera de Castellcir - el Tenes. Se'l coneix amb aquest nom per la seva curiosa aparença del penyal sobre el qual està edificat. Fou habitat fins a primers del segle XX com a masoveria. S'hi accedeix per la part nord-oest per una bonica escala fins el portal adovellat en arc de mig punt. Un cop dins sorprèn l'estança coberta per una volta de canó i amb tres espitlleres al fons. A la porta de la dreta s'accedeix a una llarga sala on hi ha una cisterna. Per la porta de la dreta, s'accedeix a un espai on només hi ha murs enrunats i una capella al fons denominada Sant Martí de la Roca.

Fetes les fotos corresponents des de tots els punts possibles, tornem a baixar i ens dirigim cap el nord-oest en direcció a la Casanova del Castell, a la que no accedim doncs al creuar la carena baixem cap a la riera de Castellcir, que avui no porta aigua pràcticament, fet que contrasta amb la quantitat enorme d'aigua a les basses.

A partir d'aquí agafem una còmoda pista que per la riba dreta ens portarà fins el punt de sortida, passat abans per davant de la Torrassa dels Moros, una torre d'enllaç entre el castell de Popa i el del Tenes de 4,5 metres actualment però que podia haver tingut fins a 14 metres d'alçada i sota la qual segons diu una llegenda hi ha un xai d'or enterrat.

Nosaltres no ens hi hem aproximat sinó que hem fet el recorregut tranquil·lament fins el punt d'inici en un dia fantàstic.

BASSA GRAN

Foto de la bassa gran
教堂

SANT ANDREU DE CASTELLCIR

Foto de l'església de SAnt Andreu de Castellcir
城堡

CASTELL DE POPA

Foto del castell de popa