时间  5小时 18分钟

6.1
12.29 km

浏览次数: 65次 , 下载次数: 7次

邻近 Capafonts, Catalunya (España)

Recorregut: Passa per indrets preciosos i força coneguts i d’altres menys fresats, com es la variant que puja del Pont Vell al Coll Roig passant pel Mas de Fortet, el recingla de la Pena-Roja i els Morterets. Permet gaudir de grans panoràmiques i es bastant fàcil de fer, si be cal anar en compte a lliscar en alguns trams.

Descripció del recorregut: Hem aparcat a sota del poble de Capafonts i comencem a caminar baixant pel camí que porta la Pont Vell (WP 01), volíem seguir pel sender que baixa seguint el Brugent, però tot just creuar el pont, ja l’hem trobat tot inundat pel que hem seguit pel sender de la dreta pujant cap al Mas de Fortet (WP 02) i a la carretera, uns metres mes amunt i a l’altra costat d’aquesta hem seguit per un corriol i aviat hem arribat al Coll Roig, comencem la forta pujada al Portell de la Mariangela, primer per zona boscosa i quan aquesta s’acaba comencem ja a gaudir d’unes bones panoràmiques (WP03), poc mes amunt, arribem al Portell (WP 04), anem a la dreta, ara ja força planers i amb vistes espectaculars, arribem al recingla de la Pena-Roja (WP 05), el sender va girant a l’esquerra, passem per una zona de curtes pujades i baixades (compte a lliscar) i arribem als Morterets (Encreuament - WP 06), anem a l’esquerra i després d’una curta pujada estem a la Plana del Llaurador (Elt Motllats), seguim camí per la dreta fins que arribem a l’encreuament del Comellar de l’Abeurador (WP 07), aviat estem al costat del Barranc de la Pixera (WP 08) i poc mes endavant a la Cova del Grèvol (WP 09), el sender va seguin el recingla, ple de coves i vaumes, poc mes endavant, entrem a la Cova de l’Escudelleta (WP 10), seguim el sender, que comença a baixar i enllaça amb el sender que ve de la Pena-Roja (WP 11), per sota del Tossal Colomer. Anem fent revolts per un tram força pedregós i aviat arribem a la Foradada de Capafonts (WP 12), (Espectacular la vista de Capafonts pel mig de la Foradada), baixem una mica mes i en trobar una bifurcació (fita i WP 13) anem a l’esquerra, direcció al Barranc de la Pixera (al fons i a la dreta ja tenim la zona de la Llúdriga i el Riu de l’Horta), anem planejant i arribem al punt on el sender creua el Barranc (WP 14) i segueix fins a trobar el que ve de la Cova de les Gralles (WP 15), el seguim uns pocs metres per la dreta fins arribar a la Cova (grandiosa i espectacular – WP 16), tornem al WP 15 i seguim el sender, ara ja força fresat, que va a trobar el que va de Capafonts a la Mussara (WP 17), anem a la dreta i uns metres mes endavant estem a la Font de l’Espluga Negra, continuem baixant, arribem a un camí (pal senyalitzador) i anem a la dreta per entrar a l’indret on hi ha la Font de la Lludriga, de la que avui brollava força aigua. Tornem al camí i agafem el cuidat sender de la dreta que va vorejant el Riu de l’Horta, passa la preciosa zona de les Tosques (WP 18), i una mica mes avall pel Salt (WP 19), per mes endavant tornar al camí que ja seguim fins arribar a sota el poble de Capafonts, on hem deixat el cotxe.

Orientació: Recorregut parcialment senyalitzat i fàcil de seguir, si be amb les variants que hem fet nosaltres, considero que si no es coneix molt be la zona, val la pena que el feu amb l’ajuda del GPS.

01 Pont Vell

Teníem previst arribar fins a la Manugra pel sender del riu, però al trobar els camins plens d'aigua hem fent un canvi en el recorregut previst i hem pujat al Coll Roig passant pel Mas de Fortet
Building of interest

14 - Barranc i Salt de la Pixera

Creuem el Barranc

15 Arribem al Barranc

Remuntant uns metres a l'esquerra, arribem a l'impressionant Cova de les Gralles

16 Cova de les Gralles

17 Encreuament (senyalitzat)

Arribem al camí (sender) de Capafonts a la Mussara. Uns metres mes endavant s'hi troba la Font de l'Espluga Negra

18 - La Lludriga i les Tosques

Per la Font de la Lludriga i per les Tosques, tot seguint el Riu de l'Horta

19 Tosques i Salt

5则评论

XAVIER FORNOS 2020-3-7

Bon dia. Una pregunta de logistica.
    El proper dimecres volem fer aquest trac. On podem dinar?. Crec que el restaurant que hi ha a dalt el poble es troba tancat.
    Si em pots donnar alguna idea. Gracies

• 的照片 JMSALVAT

JMSALVAT 2020-3-7

Si tornes per Alcover, una bona opció pot ser el Restaurant Cor de Prades a Mont-ral o be també podeu pujar a Prades on teniu diferents opcions. Que vagi be.

XAVIER FORNOS 2020-3-15

Molt bona i espectacular ruta.
    El dimecres la varem fer, llevat l'arribada a la Cova de les Gralles (Ja la coneixiem d'altres vegades).
    Per a la teva informació, una nova gent ha tornat a obrir el Restaurant Brugent.
    Son jovens i tenen algunes mancances, pero el menu es bastant decent.
    Gracies.

• 的照片 JMSALVAT

JMSALVAT 2020-3-15

Pels voltans de Capafonts hi han llocs ben bonics, celebro que us vagi agradar el recorregut.

XAVIER FORNOS 2020-3-15

Aquesta zona la coneixem prou bé, però no havíem pujat mai pel Portell de la Mariangela .