1,124 m
5.6
11.19 km

浏览次数: 139次 , 下载次数: 14次

邻近 El Bruc, Catalunya (España)

Sortim del pàrquing de Can Massana per una pista cap al massís fins al Coll de Guirló. Aquí, agafem el trencall cap al ref. Vicenç Barber. És un corriol que serpenteja en ascens per un bosc d'alzines. Ens trobem el pas de la Portella. Aquí hi ha una petita grimpada, sense dificultat, amb graons. Més endavant, després de anar baixant una estoneta trobem el refugi, que deixem a la dreta i començarem altre cop a pujar fins arribar al Coll de Porc. Aquí agafem el camí de la dreta. A partir d'aquí, cada cop amb una boira més densa i amb pluja intermitent ja no podrem gaudir dels paisatges que s'intueixen darera de la blancor. Fins que trobem la Bauma de les Pruneres, on pararem per fer la foto de rigor. Impressionant. Continuem endavant i després d'una pujada pronunciada arribem a un pas complicat on hi ha una llosa amb una esquerda al mig que amb la pluja relliscava i quan acabem de pujar-la, la baixem amb una mica de dificultat. La resta del camí fins el Montgrós el fem sense problemes. Diuen que les vistes des de aquí són espectaculars però nosaltres només veiem la fita del cim... Tornem uns metres sobre les nostres passes i continuem pel camí, cap a la dreta. De baixada vam trobar un parell de remats de cabres hispàniques, en una zona que el camí passa per una canal estreta entre dues parets de pedra. Intuïm algun pas aeri. Força baixada i per moments el corriol es fa perdedor. Quan pujàvem cap el Coll del Migdia trobem un cartell que indica que cap a la dreta PR 78 Sant Jeroni, NO seguim aquesta indicació, continuem cap a l' esquerra tot i que hi hagi pintada una "x" . Un cop fet el coll, baixem per la Canal de la LLum,amb forta pendent, fins al Camí de l'Arrel que ens tornarà fins a Can Massana. Una mica abans de trobar el Coll de Guirló ens desviem per pujar a la Foradada, tornem al camí i finalitzem la sortida.
Cal tenir en compte que el temps que em tardat a fer-ho és sense parar a fer un entrepà o a gaudir de les vistes, per culpa del mal temps.
Segons el GPS la excursió és de 12 Km amb 960 m d+. És per això i per algun pas complicat que la qualifiquem com a dificultat moderada.