时间  5小时 47分钟

8.4
16.8 km

浏览次数: 6691次 , 下载次数: 379次

邻近 Cadaqués, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és a l’aparcament que hi ha al darrera del carrer Doctor Bartomeu i al costat del carrer Rec de Palau, de Cadaqués.
Comencem resseguint el contorn de la costa per la platja del Llaner Petit, per un camí i passant per un pont ens arribem a la petita illa de Es Sortell, per gaudir de les bones vistes de la badia de Cadaqués.
Tornem al pont i ens arribem a la Punta de sa Conca, però els jardins de la casa Pitxot ens barren el pas.
Reculem fins al carrer i seguint ens arribem a la bonica cala sa Conca, comencem a pujar per un camí que passa per una urbanització, quan s’acaben les cases comença el Camí de Ronda (senyals grocs). Al cap de poc ens arribem a un búnquer, el camí, que és bastant planer, va resseguint la costa ben a prop del mar però a força alçada.
Ens arribem a la cala Sa Sabolla,( és una petita cala verge de paisatge abrupte) aquesta platja és de còdols, grava y roques de pissarra, una de les més maques del voltant. Per sortir de la platja hi ha un pas una miqueta compromès pels gossos.
Continuem i ens arribem al far de Calanans construït l’any 1864, és espectacular, amb molt bones i boniques vistes de la badia de Cadaqués. Aquí trobem a una noia, la Violant, que està fent meditació, comencem a parlar i ens diu si coneixem Punta Prima, li diguem que no però que hi passarem a prop, que si vol ens pot acompanyar, ens diu que sí. Per cert al final no la vam trobar però ella es va unir a la nostra excursió.
Seguim i ens enfilem per un corriol marcat amb algunes fites per darrera del far, quan arribem al pla de Sa Planassa anem passant a prop de varies barraques de pedra seca i sempre amb molt bones vistes, quan arribem a una pista, la seguim a mà esquerra i arribem a les restes d’una bateria de costa i més endavant per una construcció amb ruïnes.
Seguim per un corriol que cada cop és menys fresat, va pujant, baixant i tornem a pujar sempre direcció Roses, arribem a un collet que seguim a mà esquerra fins el petit mirador de la punta de La Reparada, amb unes esplèndides vistes sobre l’abrupte litoral del golf de Jòncols i el Cap de Morfeu.
Havent gaudit de les vistes retornem al collet i, sense camí marcat, seguim pels corriols que van fent el bestiar a força d’anar-hi passant. Anem baixant per les feixes fins al Rec de La Reparada i tornem a pujar pel mig de la vegetació (millor portar pantalons i màniga llargs) fins la carena del davant, des d’aquí comencem la baixada anant a buscar un corriol força fressat, seguint les marques grogues, arribem a cala Jóncols.
A diferència de la majoria de les platges del Parc Natural del Cap de Creus , les platges de Jòncols, tenen la sorra i els còdols d’un color més clar.
Comencem a pujar per una pista tot seguint els senyals blancs i vermells que trobarem del GR-92 i les verdes i vermelles del sender local, però estarem atents, ja que aviat començarem a trobar dreceres que ens escurçaran el camí, arribem al coll de La Cruïlla. Seguim per la pista i un cop passem el Mas d’en Baltre, comencem a combinar dreceres amb pistes, sempre seguint el GR i els senyals locals, arribem a Cadaqués donant per acabada la ruta.
Cal dir que per la gran quantitat de camins i corriols que ens trobarem és imprescindible el GPS i, com he dit abans, pantalons llargs.
Salut i bona caminada!!!

• 的照片 joboix

joboix 2018-3-8

我已使用过这条航迹  View more

Ruta circular, imprescindible portar GPS i pantalons llargs, perquè passem per corriols de vacàs força bruts de garrigues i matolls, la caminada és molt agraïda de vistes de la costa abrupta i poc coneguda i és per això que l'he gaudit molt, en bona companyia. Gràcies.

• 的照片 peremagria

peremagria 2018-3-21

我已使用过这条航迹  View more

Ruta d'aquelles que podríem qualificar-la d'autèntica i original per conèixer a fons indrets del tot salvatges o més ben dit verges, de la nostra Costa Brava. Si bé existeixen pistes amples per anar des de Cadaqués a Cala Jóncols en una hora i mitja, no tenen res a veure amb aquesta, on a més de descobrir llocs del tot allunyats del turisme, i on tan sols si pot arribar per aquests camins, o amb una embarcació. Sí que es fa una mica costeruda pel fet d'anar d'una cala a un altre sortegant torrents amb contínues pujades i baixades que, per cert, hi són constants. Per altra banda sovint els camins, una mica amagats per la vegetació, que val a dir, és d'aquella que et va fent massatge a les cames, sobretot si un va amb pantaló curt, cosa molt desaconsellable per les fulles proveïdes de fines espines. Finalment s'arriba a un altiu i privilegiat lloc on apareix abaix la Cala Jóncols amb tota la seva solitud esperant el caminant. La tornada a Cadaqués nosaltres la vàrem fer per pistes amples, sense pèrdua i amb 90 minuts. Porteu el track per consultar-lo sovint.
    Teniu un reportatge fotogràfic en aquest enllaç:

• 的照片 JEP BOIX

JEP BOIX 2018-3-21

Moltes gràcies per les vostres valoracions i també pels comentaris. Salut!

• 的照片 rjuanola

rjuanola 2018-9-17

我已使用过这条航迹  验证  View more

Sort dels pantalons llargs! :-)

• 的照片 JEP BOIX

JEP BOIX 2018-9-17

Comparteixo el teu comentari i agraeixo la teva valoració. Salut rjuanola!