时间  4小时 21分钟

4.0
8.02 km

浏览次数: 631次 , 下载次数: 13次

邻近 Mendenhaven, Alaska (United States)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Alaska) Ruta el 15/07/2015; 9 km; +250 -250; 4,5 hores. Excursió organitza amb el següent itinerari: Juneau, Trail aventura, Mendenhall Lake i Mendehall Glacier. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: moderada.

El vaixell ha navegat per la nit i al matí ja estem a Juneau. És la capital de l’estat d’Alaska i una de les dues úniques capitals d’estat americanes a les que no es pot arribar per carretera, l’altre és Honolulu. Els únics mitjans són l’avió o el vaixell. El nom prové del miner Joseph Juneau, arribat al lloc quan es va descobrir or l’any 1881. El lloc ja estava habitat pels tlingit, una raça indígena amb riques tradicions artístiques que treballaven molt bé el teixit i la fusta. Per la ciutat passa, fent meandres, el Mendenhall River. El taxi ens ha portat a la part més alta del riu on hi ha el Mendenhall Lake, que és el llac on desguassa molt més enllà, al costat nord, la glacera a la qual volem anar.

Comencem a caminar per una pista planera mentre plou. Els arbres ens protegeixen però no massa, ja que fa estona que plou. El sender està ple de bassals d’aigua i el bosc és ple de molsa, la qual cosa ens informa que estem en un territori plujós. L’ambient és màgic i una mica misteriós.

Com ahir, molta aigua i ponts. En el nostre viatge anem cap el sud i ens estem allunyant d’Anchorage, on van dedicar els primers dies a fer les excursions per la península de Kenai. Al sud d’Ancorage hi ha una gran badia coneguda amb el nom de Prince William Sound. Ara ja està lluny, però hi ha diverses illes, algunes més grans i altres més petites, que puntegen l’espai: Hinchinbrook, Hawkings, Montague, Latouche, Chenega, Knigth... Al seuextrem sud-est està la ciutat de Cordova, que va rebre aquest nom l’any 1790 per part de l’explorador castellà Salvador Fidalgo i en honor del seu almirall Luis de Còrdova... ...