Moving time  一小时 37分钟

3.1
6.29 km

浏览次数: 62次 , 下载次数: 0次

邻近 La Riba, Catalunya (España)

Puigcabrer es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC
ALTITUD: 524.

---CATALÀ---
INFORMACIÓ
Aquest cim es troba a l'O de la serra de les Guixeres, una serralada que separa les comarques de l'Alt Camp i la Conca de Barberà i dona pas a l'estret que ha obert el riu Francolí. El lloc domina un pas estratègic,i per això durant la tercera guerra carlina s'hi bastí una torre de guaita circular, anomenada torre del Petrol, de 8m d'altura, que malmesa, sobretot pel S, encara es manté dreta;es veu sobre la carena venint per carretera de Montblanc en direcció a la Riba. Des del 1989 és Patrimoni Historicomilitar de la Generalitat. Fou ordenada edificar pel capità liberal Manuel Orozco per controlar els moviments dels escamots carlins. Aquest militar ers famós per l'addicció a l'aiguardent; a les tavernes de la contrada el demanava amb el nom de "petrol", i amb aquest renom se'l coneixia a ell i a la torre. Al cim gaudim de vistes sobre l'Alt Camp, el Tarragonès, la serra de Miramar, les Muntanyes de Prades i la línia de l'AVE que passa per sota.

TRACK
Excursió curta però molt interessant per les vistes des del cim i la visita a la Torre del Petrol, (Puigcabrer)
Sortim del poble de La Riba, per un corriol molt fresat i ben senyalitzat fins arribar al cim on es troba la Torre del Petrol.
Un cop a dalt baixem cap a la carretera dels Moros i desprès la deixem agafant un corriol a ma dreta, que ens porta al punt d'inici.
BON CAMÍ 🌍

---INFORMACIÓN---
CASTELLANO
Esta cima se encuentra al O de la sierra de las Guixeres, una cordillera que separa las comarcas del Alt Camp y la Conca de Barberà y da paso al estrecho que ha abierto el río Francolí. El sitio domina un paso estratégico, y por ello durante la tercera guerra carlista se construyó una torre de vigilancia circular, llamada torre del Petrol, de 8m de altura, que dañada, sobre todo por S, aunque se mantiene derecha; se ve sobre la cresta viniendo por carretera de Montblanc en dirección a la Riba. Desde 1989 es Patrimonio Histórico de la Generalidad. Fue ordenada edificar por el capitán liberal Manuel Orozco para controlar los movimientos de las guerrillas carlistas. Este militar ers famoso por la adicción al aguardiente; en las tabernas de la zona lo pedía con el nombre de "petrol", y con este renombre le conocía a él y en la torre. En la cima disfrutamos de vistas sobre el Alt Camp, Tarragonès, la sierra de Miramar, las Montañas de Prades y la línea del AVE que pasa por debajo.

TRACK
Excursión corta pero muy interesante por las vistas desde la cima y la visita a la Torre del Petrol, (Puigcabrer)
Salimos del pueblo de La Riba, por un sendero muy fresado y bien señalizado hasta llegar a la cima donde se encuentra la Torre del Petrol.
Una vez arriba bajamos hacia la carretera de los Moros y después la dejamos cogiendo un sendero a mano derecha, que nos lleva al punto de inicio.