航迹点数 300

3.5
6.91 km

浏览次数: 89次 , 下载次数: 3次

邻近 Castellar del Riu, Catalunya (España)

Puig Pelat es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC

---CATALÀ---
INFORMACIÓ
COGULLÓ D'ESTELA:
Al S del massís dels Rasos de Peguera, de formes arrodonides i molt boscós, destaca el Cogullo , una agulla característica de roca calcària, separada del massís. La panorámica és molt extensa cap al S.
Coordenades: 399740/4663990.

TRACK
Per arribar a l'inici de la ruta toca anar a buscar una pista que ens portarà fins al Santuari de Corbera, on deixarem el cotxe.

Per començar vam sortir a la recerca d'un sender completament envoltat de pins que va ascendint de forma no molt vertical però molt constant, de manera que anem guanyant metres bastant ràpid.

Després d'una estona pujant arribem a una pista per la que ens tocarà avançar, ara durant un tram pla amb una mica de tendència cap avall fins que vam arribar a les ruïnes de la masia de Can Déu.

Un cop sobrepassem les ruïnes de nou el sender es posa vertical.
En arribar a un tram molt obert hem d'anar amb compte i mirant a la nostra esquerra a la recerca d'un sender que surt just quan el bosc torna a guanyar protagonisme.

Ara anem avançant, sempre ben protegits per un bonic bosc i seguint un sender que per moments sembla perdre en els moments que el verd pastura ens ho amaga.

A l'estona arribem a una pista per la qual anirem avançant, ja amb el cim del Cogulló d'Estela molt més propera.
La pista ens va portant fins a un clar on vam decidir avançar una mica per la mateixa per a després, camp a través, guanyar la lloma en lloc d'anar fins al coll.

La lloma poc a poc es va estrenyent fins a anar caminant per un sender que avança enganxat a una paret de roca per la que ens tocarà fer una primera grimpada.
De seguida arribem a una zona on trobem un cable d'acer per ajudar-nos a fer una petita grimpada.

Després de la grimpada, l'estret camí ens deixa en una preciosa canal per la qual és molt senzill avançar, i que després de sortir-ne ens trobem amb unes vistes impressionants de la zona al Port del Compte.

Ara el sender es torna més aeri mentre va envoltant el cim fins arribar a una última trepadita que ens deixa ja en el mateix cim.

El cim és prou ampla i ens permet poder gaudir de les vistes i seure a descansar mentre gaudim de les vistes.
BON CAMÍ 🌍

---CASTELLANO---
INFORMACIÓN
COGULLÓ D'ESTELA:
Al S del macizo de los Rasos de Peguera, de formas redondeadas y muy boscoso, destaca el Cogulla, una aguja característica de roca caliza, separada del macizo. La panorámica es muy extensa hacia el S.

TRACK
Para llegar al inicio de la ruta toca ir a buscar una pista que nos llevará hasta el Santuari de Corbera, donde dejaremos el coche.
Para empezar salimos en busca de un sendero completamente rodeado de pinos que va ascendiendo de forma no muy vertical pero muy constante, por lo que vamos ganando metros bastante rápido.
Después de un rato subiendo llegamos a una pista por la que nos tocará avanzar, ahora durante un tramo llano con algo de tendencia hacia abajo hasta que llegamos a las ruinas de la masía de Can Déu.

Una vez sobrepasamos las ruinas de nuevo el sendero se pone vertical.
Al llegar a un tramo muy abierto tenemos que ir con cuidado y mirando a nuestra izquierda en busca de un sendero que sale justo cuando el bosque vuelve a ganar protagonismo.
Ahora vamos avanzando, siempre bien protegidos por un bonito bosque y siguiendo un sendero que por momentos parece perderse en los momentos que el verde pasto nos lo esconde.
Al rato llegamos a una pista por la que iremos avanzando, ya con la cima del Cogulló d'Estela mucho más cercana.

La pista nos va llevando hasta un claro donde decidimos avanzar un poco por la misma para luego, campo a través, ganar la loma en lugar de ir hasta el collado.
La loma poco a poco se va estrechando hasta ir caminando por un sendero que avanza pegado a una pared de roca por la que nos tocará realizar una primera trepada.
Enseguida llegamos a una zona donde encontramos un cable de acero para ayudarnos a realizar una pequeña trepada.

Tras la trepada, el estrecho camino nos deja en una preciosa canal por la que es muy sencillo avanzar, y que tras salir de ella nos encontramos con unas vistas impresionantes de la zona el Port del Compte.
Ahora el sendero se torna más aéreo mientras va rodeando la cima hasta llegar a una última trepadita que nos deja ya en la misma cima.
La cima es bastante ancha y nos permite poder disfrutar de las vistas y sentarnos a descansar mientras disfrutamos de las vistas.