Uploaded 2014年2月6日

4.1
8.1
16.27 km

near la Bisbal de Falset, Catalunya (España)

Diapositives ruta 06-02-14 :

Aproximació :
Deixem el cotxe a La Bisbal de Falset i baixem cap al riu.

Orientació : ( Fàcil )
No cal emprar GPS.

Dificultat Tècnica : ( Fàcil )
Cap tram tècnic. La pista que voreja el Montsant entre Margalef i la Bisbal es pot fer pesada a l’estiu.......

Descripció :
Creuem el riu Montsant i tot seguint els rètols de “Ruta 8” caminem per una pista que puja amb molta suavitat. A l’esquerra veiem unes fites i pintures ( wpt 01 ). Agafem aquest corriol que segueix guanyant altura. Ara la pista ens queda sota. Entrem en terreny boscós fins arribar a una petita collada ( wpt 02 ) coneguda com a Punta de l’Ereta.
Planegem uns metres fins una cruïlla amb pal indicador ( wpt 03 ). Seguim en direcció Cabacés. De seguida sortim a una pista que davalla fins una gran bassa on podríem baixar a Cabacés per bonic camí dels Solans. Nosaltres seguim uns metres per la pista que deixem just abans d’un fort revolt a dretes. Anem a l’esquerra tot seguint un vell camí.
De seguida arribem a la gram balma coneguda com a Cova de la Palla ( wpt 04 ). Ara el camí esdevé senderó. Passem a frec d’una altre balma, Cova dels Casaments, amb l’accés embrossat. Guanyem altura sense cansament. Tota aquesta estona voregem el barranc per uns terrenys de conreu amb abundants marges que ens distreuen la vista. Arribem a una cruïlla on se’ns ajunta el camí que ve del wpt 03. Cada cop el paisatge és més Montsant. Anem trobant alguna pintura groga. Seguim pujant fins arribar a la petita carena ( wpt 05 ) del Serral de les Roques. Seguim fins un proper mirador on agafem un ombrívol corriol (SE) que ens apropa a l’antic Mas del Serrador ( wpt 06 )
Desfem camí fins el mirador. Després de gaudir de les vastes vistes, seguim en la mateixa direcció (NO) per començar a baixar molt suaument. Ens apropem a una curiosa roca ( wpt 07) coneguda com a Tormo d’Engora a la que intentem, sense sort, pujar.
Ara ens trobem un antic camí de ferradura que tot fent llaçades ens baixa fins les primeres cases de Margalef. Ens apropem fins el pont ( wpt 08 ). Desfem uns metres i agafem una antiga carretera (O) que voreja el riu. Amb suaus pujades i baixades ens anem separant del riu. Al que ens tornem a apropar just a frec d’una gran balma ( wpt 09 ). Una mica més endavant la pista s’en va cap a l’esquerra i nosaltres seguim per un ample camí de terra que davalla suau per anar a trobar el riu Montsant que creuem per un pont.
Pugem fins la carretera ( T-713 ) que creuem per pujar fins el camp de futbol on agafem un camí que ens duu fins a La Bisbal per l’altre costat del poble. Passem per davant de la casa de la Vila i seguim fins una placeta on havíem deixat el cotxe ( wpt 10 )

Menjar :
Bon tracte i menjar més que correcte al Trucafort (977 819374) al mateix poble

Notes :

Editorial Piolet té mapa del Montsant.